Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Hur många kommer köpa en iPhone XS Max när Apple ökat priset med 3k typ ?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av MacRulez4ever, 14 september 2018.

1. Davvan

Davvan Pamela Gidley Premium

Från:
    Fettefleur......
    Det köas även i London......nutz...

2. Fattar du vad sen du är?
    Kidzen på Stureplaaaaan kommer garva läppen av sig när de ser detta.
    #harsjälven6sfrånjobbet
    #sköntattslippahetsen
    #ringerheltjävlagratis

3. Öbo

Öbo Brons

Från:
    En ö i havet
    Jag rör mig inte på Stureplan. Hört att det är nästan lika farligt att gå runt med Rolex på armen där som i Götlaborg, så jag håller mig mest hemma på min ö. Skönt - här är det ingen som garvar åt en gammel telefon som fungerar alldeles utmärkt och som går att låsa upp även när jag har på mig min scream-mask.
    #bliromkullsprungenavfolksomharbråttomnärjagråkarbefinnamigisthlmengångomåret
    #grundlycklig

4. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Fick hem min. DOA... :)

Davvan gillar detta.
  5. Öbo

Öbo Brons

Från:
    En ö i havet
    DOA?

6. Öbo

Öbo Brons

Från:
    En ö i havet
    Dead On Arrival? :D

7. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Yep.. Eller den var igång en stund, sen var den inte igång mer :D

Öbo gillar detta.
  8. ScubaKing

ScubaKing Silver

Folk är idioter.....

Clark Kent gillar detta.
  9. KenKun

KenKun Platina

Du måste ladda den med medföljande laddare

mega, Alberget4a, Skåne och 2 andra gillar detta.
  10. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    :)

Skåne, MacRulez4ever och Davvan gillar detta.
  11. MacRulez4ever
    Trådstartare

MacRulez4ever Guld

Testa starta den i DFU läge , kan lösa problemet smidigt

12. par

par Diamant

Jobbade i teliabutik en gång i tiden.
    -Hej, min telefon är sönder den är helt svart
    -Har du testat att ladda den?
    -Ja jag har laddat den med pengar!
    -okej, har du laddat den med ström?
    -Jaha....

mega, ante_77, Ramtelin och 7 andra gillar detta.
  13. KenKun

KenKun Platina

Eller när folk klagar på att skärmen är repig, men så visar det sig att de inte har tagit bort skyddplasten

14. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Tack, men den är alltså stendöd vad man än gör. :)

Antar att det blir reparation och borta i ett par veckor.

15. Jag hade varit riktigt jobbig mot butiken i det läget. Krävt att få en ny, etc. Även om det kanske inte stöds i konsumentköplagen vill man ju vara FÖRST med sin nya TJUGOTUSENKRONORSLUR!!

16. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Okej

17. MacRulez4ever
    Trådstartare

MacRulez4ever Guld

Ok så du har redan provat DFU läget, trodde de kunde va rätt

18. MacRulez4ever
    Trådstartare

MacRulez4ever Guld

7CF12D9E-40C9-48B7-8E46-96434B7F8060. Min Xs Max fungerar och verkar leverera, riktigt nöjd.
    Lite har ju hänt från Apples första ( gen 2 ) iPhone till den nyaste :)

ante_77 gillar detta.
  19. vaniljglass

Från:
    Göteborg
    Yep. Kan inte återställas.

MacRulez4ever gillar detta.
  20. azcii

azcii Platina Premium

Från:
    City 17
    Får man fråga vad det är med iMessage som du saknar?

För övrigt har jag en Pixel 2 XL som privat telefon och Note 9 som jobbtelefon. Måste dock säga att allt med Touchwiz inte är helt värdelöst. Finns funktioner jag önskar jag hade på min Pixel, bland annat:
    * Direkt översättning var som helst, oavsett om det är en bild eller hemsida man tittar på
    * Scrollande screenshots
    * Urklipp (historik av copy)
    * Samsung pay (Google pay funkar inte i Sverige)
    * Proläge med kameran

Jag har inte så bra koll på iPhone längre. Vet att A11-chippet (förra generationen) fortfarande är lite snabbare än det senaste SD-chippet och att nya A12-chippet är typ 25% snabbare än A11.. och nu när även iPhone äntligen fått OLED-skärmar sedan iPhone X är jag nyfiken på att testa, så jag kommer nog prova iPhone igen nästa generation.

Några frågor:
    • Hur är det med att sätta default apps i IOS nuförtiden? Kan jag välja med vilken app jag vill öppna en viss filtyp ?
    • Kan man ladda ner ett videoklipp och casta det till sin Chromecast hemma utan några problem?
    • Split screen - är det något som finns?
    • Hur är det med filhanteringen ? Kan man enkelt flytta och sortera sina filer/bilder i olika kataloger ?
    • Kan man dra ner youtubeklipp på något enkelt sätt utan youtube premium?

21. Nicbex

Nicbex Guld

Bara för att säga det initialt så är inte iOS samma OS som Android, så det går inte att tänka sig att det ska fungera som Android eftersom filosofierna över hur ett OS ska fungera är totalt olika. Men här är mina uppfattningar om dina frågor iaf:

• Hur är det med att sätta default apps i IOS nuförtiden? Kan jag välja med vilken app jag vill öppna en viss filtyp ?
    iOS klarar att öppna det mesta från scratch, så behovet av extraappar är mindre än för Android (min uppfattning sedan jag körde Pixel 2 XL några månader, andra kan säkert ha andra åsikter). iOS har kommit väldigt långt med detta dock jämfört med äldre versioner, så jag tror (som sagt, har inte haft behovet) att man kan välja i princip vilken app man vill för att öppna det man vill öppna, förutsatt att appen har stöd för det. Idag har iOS en filhanterare, och via den kan man välja både "open in" och typ överallt generellt kan man välja "share with" och därefter en specifik app.
    • Kan man ladda ner ett videoklipp och casta det till sin Chromecast hemma utan några problem?
    Har inte per se provat att ladda ned ett klipp, jag streamar allt, men i allt man spelar upp kan man välja i vad man vill spela upp det i.
    • Split screen - är det något som finns?
    Nej, bara på iPad mig veterligen.
    • Hur är det med filhanteringen ? Kan man enkelt flytta och sortera sina filer/bilder i olika kataloger ?
    Yes, och filhanteraren integrerar med alla appar som stödjer det, exempelvis Google Drive.
    • Kan man dra ner youtubeklipp på något enkelt sätt utan youtube premium?
    Kan jag tyvärr inte svara på men eftersom Apple har full kontroll på vilka appar som går att installera på iPhone är jag nästan 100 % säker att svaret är nej, eftersom Apple inte skulle godkänna piratkopieringsappar.

Senast ändrad: 23 september 2018
    azcii gillar detta.
  22. azcii

azcii Platina Premium

Från:
    City 17
    Tack för utförligt svar . Inte mer än att jag testar och ser själv hur jag känner. Är inte sugen på att byta just nu så det blir nästa generation.

Skadar ju inte att iPhone är mobilvärldens Rolex om man skulle ångra sig , dvs bäst andrahandsvärde :D

23. Nicbex

Nicbex Guld

Skrev fel, skulle stå "och filhanteraren integrerar med alla appar som stödjer det exempelvis Google Drive." :p

iOS kommer ju aldrig att vara så öppet som Android är så det går inte att pilla med allt. Jag är dock för gammal för att krångla med illafungerande appar och strul och när saker ligger lager på lager så att allt bara blir en enda soppa. iOS gör inte allt, men allt iOS gör, gör det extremt bra :) Ska bli spännande med Pixel 3 dock nu när det sägs att Google ska lansera i Sverige. Jag är en sucker för bra kamera så jag kan leva med Androids tillkortakommanden, kanske, om kameran är något i hästväg.

azcii gillar detta.
  24. azcii

azcii Platina Premium

Från:
    City 17
    Kameran är grym. Mjukvaran gör ett fantastiskt jobb så det är oftast bara att "point and shoot" . Nästan alla klockbilder jag lägger upp på Instagram/KS är tagna med min Pixel 2 XL. Den är en bra "klockkamera" :D. Men vissa gillar de lite mer naturliga färgerna på iPhone. Min sambo brukar föredra bilderna min Pixel tar. Brukar vara lite mer kontrast och HDR-effekten är lite starkare. Men jag personligen tycker t.ex. att hudfärger blir mer realistiska med iPhone X kameran.

Jag tänkte köpa Pixel 3 men när jag läste att LG gör OLED-panelen igen tappade jag lusten.

25. Nicbex

Nicbex Guld

Mja, skärmen på XL var verkligen inte rolig :/

azcii gillar detta.
  26. Widowmaker

Widowmaker Silver

Känns inte iPhone lite fotbollsmorsa?

Hotshot gillar detta.
  27. ante_77

ante_77 Titan

Ungen på 13år trodde att hon skulle få en XS Max och dessutom en MBPr.
    Snorungen har en iPhone 8 idag och dator använder hon knappt.

Det blir dock ett rungande NEJ, till hennes önskningar. Det lär bli några bilder på instagram på prylarna, sedan är hypen över och hennes liv hade gått till det normala.
    Bortskämda snorungar (jodå, mitt fel)

Ska jag köpa en till mig själv?
    Nej, jag har en 7+ och ser inget behov av någon pryl. Jag vet inte vad för fantastiskt denna nya iPhone kan göra, som inte min 7:a fixar.

Telefoner är för övrigt bara dugliga som en Read-Only produkt, för min del.

Frodda, Fergi och ScubaKing gillar detta.
  28. DiscoPapa

DiscoPapa Brons Premium

Ni som köpt max är ni nöjda? Velar lite på att skriva ner XS eller XS max på årets kravspec till julafton :p

29. KenKun

KenKun Platina

Önska dig Leet klockan istället ;)

willbur och DiscoPapa gillar detta.
  30. DiscoPapa

DiscoPapa Brons Premium

Övervägt det men kommer ju enbart bäras på kul i min ensamhet framför datorn. En lur känns mer versatil :p

ScubaKing gillar detta.