Laddar...

Hur många kommer köpa en iPhone XS Max när Apple ökat priset med 3k typ ?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av MacRulez4ever, 14 september 2018.

1. JB_XII

JB_XII Silver

Från:
    Göteborg
    Haft min i ett par veckor nu. Jag är nöjd. Använder förmodligen inte telefonens fulla kapacitet. Men skönt med ”fullskärm”. Den är dessutom snabb och har bra kamera :D

Jag känner stor skillnad mot min iPhone7 (och inte bara storleken då).

hammersmahed gillar detta.
  2. Pojken från Götet

Pojken från Götet Silver

vad tycker ni om gårdagens släpp? Blir ev en grön 11 Pro, mest för jag gillar färgen :D

3. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Har inte kört iPhone sen iPhone 4. Jag har inte saknat den och dom gånger jag testat iPhone eller försökt hjälpa någon mindre tekniskt kunnig med deras iPhone så har jag bara blivit frustrerad av den. Sen att betala svinpriser för det. Nej tack.

eriksson850 gillar detta.
  4. Nicbex

Nicbex Guld

Gör inte det här till ett tramsigt Android iPhone fanboybråk nu.

Ftira, engst, Raste och 4 andra gillar detta.
  5. Nicbex

Nicbex Guld

Tycker det såg bra ut! Vidvinkel är ju fantastiskt så roligt att Apple hoppat på tåget men lite skeptisk till night mode som inte såg ut att imponera öht, men vi får se i tester. Gillade också den gröna, siktar nog in mig på den också, dags att återvända till iPhone efter en tripp förbi Samsungland :)

Pojken från Götet gillar detta.
  6. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Nejdå är ingen fanboy av något av operativsystem. Om Apple gör något som tilltalar igen kan jag mycket väl gå tillbaka till iPhone

engst gillar detta.
  7. MaziK

MaziK Silver

Priset för en 512gb Pro är grymt svettigt 18 895kr :D

Pojken från Götet gillar detta.
  8. hejsam

hejsam Guld

Kollade bara lite snabbt men är den stora uppdateringen på 11 Pro från tidigare modeller kameran?
    Något annat väsentligt?

9. Remofflan

Remofflan Platina Friends Of KS

Från:
    Västergötland
    Det får man ju en fin Sinn-kronograf för! :)

Har en X och är lite skeptisk till om det är värt att uppgradera med tanke på priserna. Men det är klart man blir sugen på 11 Pro ... ;) Hugaligen! Vore skönt om se priserna kunde normaliseras lite. Hälften av nypriserna vore mer rimligt, imho.

engst gillar detta.
  10. Remofflan

Från:
    Västergötland
    Det är väl ”det vanliga” med lite snabbare processor och lite bättre batteritid. Annars var det nog mest kameran: vidvinkel, nattfoton och nåt med filma också.

hejsam gillar detta.
  11. ante_77

ante_77 Tantal

Blir nog en Pro 256

12. hejsam

hejsam Guld

Och den vanliga 11 känns ju rätt värdelös?
    Ska vara Pro man går på isåfsll :)

13. Nicbex

Nicbex Guld

Den här gången är väl den vanliga (nya XR) prisvärd? Känns som att de ändå ger det mesta av allt det nya även till den och för en lägre prislapp än vad XR kostade

Richie, David, Choppe och 1 annan gillar detta.
  14. Remofflan

Från:
    Västergötland
    Som jag förstod det är det Pro som är fortsättningen på X/Xs, medan den vanliga är nästa version av förra årets enklare modell, Xr (lite som med 5C för några år sedan).

Den största skillnaden mellan vanlig och Pro är väl att det är OLED på Pro och vanlig LCD på icke Pro.

15. Torsten

Torsten Platina

Från:
    Orten
    Hoppade över XS så det blir en Pro 256.

Börjar leveranserna den 20/9?

16. Nicbex

Nicbex Guld

Yes!

Torsten gillar detta.
  17. aximand

aximand Brons

Gillade den mörkgröna skarpt men har länge varit utanför apple-ekosystemet så det känns sådär att behöva ge sig in i det igen. Finns det någon lista över priserna i SEK? Anar att man får pynta några kronor till jämfört med ren växelkurs...

18. Nicbex

Nicbex Guld

Finns på svenska Apples hemsida :)

19. aximand

aximand Brons

Såklart, dumstrut på mig :oldman:
    Har en telefon på 64gb idag och det har räckt gott och väl - hur många kommer någonsin upp i en halv terabyte som man måste lagra?

20. Nicbex

Nicbex Guld

Nej det är väldigt irriterande lagringsalternativ. 64 GB är för litet för mig eftersom jag redan nu ligger precis på gränsen med alla bilder, men jag är inte i närheten att fylla 256. Hade önskat att standardmodellen hade 128 GB, hade varit perfekt och sås lapp man betala för utrymme som aldrig används.

21. MaziK

MaziK Silver

Köpte min bärbara med
    15", GTX1070, 32GB ram och 512 m.2 minne för 17 000 :D

Om man filmar mycket så är det skönt med mycket lagring. I 4K 60fps så rinner det på bra. Vem nu som filmar i 60fps utöver vissa slow-mo klipp...

Senast ändrad: 11 september 2019
    Torsten gillar detta.
  22. Torsten

Torsten Platina

Från:
    Orten
    Verkar som att många är intresserade av den mörkgröna så det blir väl till att hugga en annan färg så man slipper vänta 2-3 veckor extra.

Såg att de släpper genomskinliga skydd också. Mycket trevligt.
    Tänkte dock testa utan först då den nya baksidan tydligen ska vara strävare än tidigare.

Choppe och Remofflan gillar detta.
  23. Remofflan

Från:
    Västergötland
    Hallelujah för det. Fick åka och köpa skal direkt till X:en. Den bara gled runt var man än la den ...

dräpdrulle, Torsten och Choppe gillar detta.
  24. Remofflan

Från:
    Västergötland
    Samma här. Bytte ner mig till 64 GB från 128 GB pga prisbilden på X. Men bilderna blir fullt så man få tanka över eller krångla med iCloud. Det är smolk i bägaren, om det går att applicera här.

25. Lutte

Lutte Tantal

Jag har köpt på mig en extra iPhone SE att ha när min nuvarande lägger ner istället. Vägrar byta innan Apple tar sitt förnuft till fånga och släpper en iPhone mini eller liknande.

Aurum gillar detta.
  26. glennart

glennart Titan

Eller så tömmer man luren ibland.
    Nu vet jag inte exakt hur stora bildfilerna blir i snitt på just IFån X, men säg 7-10MB. Med 50 GB tillgängligt lagringsutrymme får du ju plats med 5-7000 bilder. Ofta du känner behov av fler i fickan?

(Ja, jag VET att somliga känner sig manade att leka långfilmsproducenter med sina telefoner. Köp rätt verktyg istället. )

27. Remofflan

Från:
    Västergötland
    Man är väl lite lat. Har säkert 12-13.000 bilder. Och det är bara sen jag köpte just denna telefon. Har dock en PC laptop hemma och den har en ovana att tappa bort iPhone-enheten hipp som happ när man ska föra över bilder. :/

28. Torsten

Torsten Platina

Från:
    Orten
    Vi presentation i går visade ett företag att man kan spela in från flera av de 4 kamerorna samtidigt vilket borde underlätta för många som producerar enklare filmer, influencers osv. Editering av filmen så också smidig ut så många kommer att klara sig med en 11 Pro och slipper köpa en extra kamera.

29. glennart

glennart Titan

Då är det ju ännu värre med stort lagringsutrymme.

30. Torsten

Torsten Platina

Från:
    Orten
    Det kan du nog glömma. Marknaden finns uppenbarligen inte för mindre skärmar.
    Nackdelen med en gammal modell är att visa funktioner försvinner med tiden.