• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Har en XS Max privat och en iPhone 8 som jobbtele.

Egentligen hade jag kunnat nöja mig med 8an, det Àr inte sÄ att den saknar nÄgot. Den fÄr Àven anvÀndas hur mycket som helst privat.

Den privata byts dock ut en gÄng per Är eftersom jag kör nÄn slags 12mÄn abb, sÄ brukar ta den "bÀsta" och nyaste modellen "bara för att" dÄ min mÄnadskostnad ÀndÄ blir ungefÀr densamma.

Det enda som ev. lockar mig med den nya 11 Pro Max Àr nog vidvinkelkameran. Hade hört nÄgot rykte om att Touch-id skulle komma tillbaka men inte i form av en knapp utan att hela skÀrmen i princip skulle vara en fingeravtryckslÀsare men sÄ verkar inte vara fallet:(
Bara sÄ jag fattar. Du har en gratis hyfsad lur via jobbet, men vÀljer ÀndÄ att köpa privat vÀrsting pÄ avbetalningsabbonemang varje Är?
Har du rÀknat pÄ hur mÄnga Rolexar som slirat ned i det hÄlet sen iPhone slÀpptes?
;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nej inte en chans utan touch id. Avskyr face id pÄ min x.

VÀntar plikttroget pÄ tolvan som ryktas ha touch id...
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vafan, face ID Àr ju det bÀsta som hÀnt sen skivat bröd!
Ja, vill minnas mÄngen gÄng TouchID strulat för man tryckt lite snett, varit lite för kall eller fÄtt lite fett pÄ fingret. Enda man saknar nu Àr ju att slippa trycka pÄ skÀrmen varje gÄng man ska anvÀnda det (t ex BankID osv). Men utan att man godkÀnner nÄgot av misstag. ;)
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Ja, vill minnas mÄngen gÄng TouchID strulat för man tryckt lite snett, varit lite för kall eller fÄtt lite fett pÄ fingret. Enda man saknar nu Àr ju att slippa trycka pÄ skÀrmen varje gÄng man ska anvÀnda det (t ex BankID osv). Men utan att man godkÀnner nÄgot av misstag. ;)

Ja, mina fingeravtryck verkar Àndra sig rÀtt ofta eller sÄ har jag skitiga fingrar.
NÀstan sÄ jag slutat med fingerID och kör kod konstant
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Jag hoppas hÄrt pÄ att 2020:s slÀpp innehÄller en ny kamera med högre optisk zoom. Det Àr en av sakerna som stÄr högt upp pÄ min önskelista.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
62BF1117-A5B6-4F21-92A5-1C0A185B4CDC.jpeg
 

skyseeker

Rolex
Behöver pengarna till klockor :D sÄ mesad pÄ en 11a - svart... enda lyxen blev 128 G...
Tycker dock den gröna PRO ser riktigt trevlig ut...
 

Molgan

Cartier
Byter alltid vart annat Är, blev en 11 Pro, 256, min X med 256 har rÀckt till fint. Givetvis bestÀllde jag en grön :cool:
Men hade gÀrna sett att den fÄtt iPad Pro-designen som jag tycker Àr magisk.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Sitter pÄ en XS idag, syrran behöver ny lur sÄ tÀnkte hon kunde ta min sÄ köper jag ny.
Tror ni 11an Àr ett nerköp ifrÄn XS?
SÀmre skÀrm men batteri och processor Àr ju bÀttre, kameran Àr samma va?

Eller det Ă€r bara PRO’n som gĂ€ller om man ska byta ifrĂ„n XS? :)
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Sitter pÄ en XS idag, syrran behöver ny lur sÄ tÀnkte hon kunde ta min sÄ köper jag ny.
Tror ni 11an Àr ett nerköp ifrÄn XS?
SÀmre skÀrm men batteri och processor Àr ju bÀttre, kameran Àr samma va?

Eller det Ă€r bara PRO’n som gĂ€ller om man ska byta ifrĂ„n XS? :)
Kameran i 11:an saknar optisk zoom (inzoomning). I övrigt sÄ har du sammanfattat det rÀtt bra. Jag tycker att 11:an kÀnns som ett riktigt bra "budgetval" kontra förra Ärets Xr.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Sitter pÄ en XS idag, syrran behöver ny lur sÄ tÀnkte hon kunde ta min sÄ köper jag ny.
Tror ni 11an Àr ett nerköp ifrÄn XS?
SÀmre skÀrm men batteri och processor Àr ju bÀttre, kameran Àr samma va?

Eller det Ă€r bara PRO’n som gĂ€ller om man ska byta ifrĂ„n XS? :)
Personligen hade jag nog gÄtt frÄn Xs till 11 Pro. Men det beror ju helt pÄ vad du Àr ute efter.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Personligen hade jag nog gÄtt frÄn Xs till 11 Pro. Men det beror ju helt pÄ vad du Àr ute efter.
Behöver ingen ”uppgradering” egentligen dĂ„ jag trivs vĂ€ldigt bra med min XS men alltid kul med nya prylar :)

Men kÀnns ÀndÄ som du sÀger att ska man byta ifrÄn XS Àr det nog PRO som gÀller :)

Syrran har ju en 7a idag sÄ det rimligaste Àr ju att hon köper en 11 dÄ sÄ behÄller jag min XS, men hon tyckte inte 11an var snygg för hon ville tvunget ha en guldig,haha!
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Behöver ingen ”uppgradering” egentligen dĂ„ jag trivs vĂ€ldigt bra med min XS men alltid kul med nya prylar :)

Men kÀnns ÀndÄ som du sÀger att ska man byta ifrÄn XS Àr det nog PRO som gÀller :)

Syrran har ju en 7a idag sÄ det rimligaste Àr ju att hon köper en 11 dÄ sÄ behÄller jag min XS, men hon tyckte inte 11an var snygg för hon ville tvunget ha en guldig,haha!
Din initiala tanke kÀndes som en riktigt bra deal för hennes del medans jag tror att du bör antingen satsa pÄ en Pro eller behÄlla Xs:en. Jag har bestÀmt mig för att sitta kvar med min Xs ett Är till sÄ jag kommer troligen att bestÀlla en 11 Pro i eftermiddag. Som sagt, jag Àr svag för nya Apple-produkter.
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Köpte min nuvarande Iphone 6S 64 gb för 1000 kr hÀr pÄ forumet. TÀnker aldrig pröjsa sÄ mycket mer Àn 2-3 tkr för en mobil :)
 
Topp