• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

ScubaKing

Audemars
HÄller med helt och hÄllet. KÀnns sunkig innan du ens hinner fÄ in allt frÄn icloud i telefonen med blank baksida.

Det Àr mest skÀrmen som stör mig, baksidan kan man alltid dölja med ett snygg cover. Jag körde med ett tunnt back cover i mocka frÄn Krusell, det var grymt och dÄ var baksidan alltid snygg och skyddad. Men varje gÄng man anvÀnder luren sÄ ser skÀrmen sÄ jÀvla smetig ut, ser Àckligt ut med smuts och skit pÄ den.

Ej min bild men ni förstÄr principen.....

021717ygt18cleanphone1_360x640.jpg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Hör av dig om du ska slÀppa din SE gen2. Visserligen hÄller jag helt med dig om batteriet, det suger verkligen. Men i övrigt tyckte jag om den.
Jag tog kanske i lite, det Àr ju inte helt vÀrdelöst och det beror ju lite pÄ hur man anvÀnder sin telefon.
Men det Àr precis jag klarar mig en dag pÄ en laddning vilket Àr i underkant enligt mig..

Har eventuellt redan lovat bort den till morsan för hon behöver en ny lur, men lovar att dra ivÀg ett PM om det inte blir sÄ!
 

ScubaKing

Audemars
Jag tog kanske i lite, det Àr ju inte helt vÀrdelöst och det beror ju lite pÄ hur man anvÀnder sin telefon.
Men det Àr precis jag klarar mig en dag pÄ en laddning vilket Àr i underkant enligt mig..

Har eventuellt redan lovat bort den till morsan för hon behöver en ny lur, men lovar att dra ivÀg ett PM om det inte blir sÄ!

Ja den klarar en dag, men det Àr lite för lite tycker jag. Klart du inte ska lova den till din mamma om jag sÀger jag kan köpa den av dig. Ge mamma en sÄdan dÀr mobil med stora knappar sÄ blir hon nöjd, det gav jag till min mamma :D. SÄ sÀljer du din Iphone till mig, billigt givetvis dÄ den Àr gammal och har dÄlig batteritid...;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det Àr mest skÀrmen som stör mig, baksidan kan man alltid dölja med ett snygg cover. Jag körde med ett tunnt back cover i mocka frÄn Krusell, det var grymt och dÄ var baksidan alltid snygg och skyddad. Men varje gÄng man anvÀnder luren sÄ ser skÀrmen sÄ jÀvla smetig ut, ser Àckligt ut med smuts och skit pÄ den.

Ej min bild men ni förstÄr principen.....

021717ygt18cleanphone1_360x640.jpg
Jag Àr imponerad att skÀrmarna hÄller sig sÄ rena. Fina belÀggningar pÄ glaset. Vad Àr ditt alternativ?
 

ETMC

Omega
Är det nĂ„gon som vet vad som ligger bakom prisskillnaden av enheterna i USA gentemot hĂ€r i Sverige? :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
JÀmförde 11 Pro och 12 Pro. Skillnaderna Àr sÄ smÄ att jag inte ens med bÀsta vilja kan motivera ett köp.

5G Àr ointressant för de flesta i Sverige ett par Är till.
 

ScubaKing

Audemars
Jag Àr imponerad att skÀrmarna hÄller sig sÄ rena. Fina belÀggningar pÄ glaset. Vad Àr ditt alternativ?

Vad jag vet finns i dagslÀget inga alternativ för att hÄlla skÀrmarna rena och snygga. Men den dagen det kommer ett alternativ kommer jag stÄ först i kön. Om det var rena tankar du undrade över sÄ kanske nÄgot form av skÀrmskydd som inte fÄngar fingeravtrycken och Àr smutsavisande. Jag fick höra frÄn butikschefen pÄ Mobilestore att Iphone jobbar pÄ en ny form av glas dÀr fingeravtryck inte syns alls, men det lÀr vÀl dröja innan det kommer.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vad jag vet finns i dagslÀget inga alternativ för att hÄlla skÀrmarna rena och snygga. Men den dagen det kommer ett alternativ kommer jag stÄ först i kön. Om det var rena tankar du undrade över sÄ kanske nÄgot form av skÀrmskydd som inte fÄngar fingeravtrycken och Àr smutsavisande. Jag fick höra frÄn butikschefen pÄ Mobilestore att Iphone jobbar pÄ en ny form av glas dÀr fingeravtryck inte syns alls, men det lÀr vÀl dröja innan det kommer.
Det Àr redan behandling pÄ glasen. SÄ undrade lite om du hade nÄgot skydd eller alternativ. Fett har man pÄ fingrarna och en glatt yta tar gÀrna Ät sig fettet. HÄller dock med om att det Àr ett sattyg, speciellt pÄ större pekskÀrmar. Bilar tex med touch tycker jag Àr idiotiskt.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Bilar tex med touch tycker jag Àr idiotiskt.
Lite OT, men pÄ tal om det kom jag pÄ en sak som stör mig. Varför har man infört touchskÀrmar pÄ alla bensinmackar?!

AlltsÄ, man sÀtter in sitt bank- eller tankkort. Knappar in sin kod. Sen ska man vÀlja en pump, som heter en siffra mellan 1-7 eller nÄgot, och sÄ ska den vÀljas pÄ skÀrmen! NÀr den riktiga knappsatsen Àr kvar och har siffror med tryckknappar!

Anledningen till att jag stör mig pÄ det Àr att det ibland Àr seg respons, eller att den inte registrerar trycket alls. Eller pÄ vintern nÀr man har handskar pÄ sig. SÄ varför denna förÀndring?

end rant.
 

ScubaKing

Audemars
Det Àr redan behandling pÄ glasen. SÄ undrade lite om du hade nÄgot skydd eller alternativ. Fett har man pÄ fingrarna och en glatt yta tar gÀrna Ät sig fettet. HÄller dock med om att det Àr ett sattyg, speciellt pÄ större pekskÀrmar. Bilar tex med touch tycker jag Àr idiotiskt.
Nej har inget skydd, har alltid haft problem med att skĂ€rmen ser ut som fan pĂ„ dessa nya mobiler. Önskar det fanns nĂ„gon lösning.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Nej har inget skydd, har alltid haft problem med att skĂ€rmen ser ut som fan pĂ„ dessa nya mobiler. Önskar det fanns nĂ„gon lösning.

Dett finns utmÀrkta lösningar, ett tunt sjÀlvhÀftande plexiglas pÄ framsidan t ex ...
Mobil 2020-10-15 (fram).jpg


... och ett tunt genomskinligt mjukplastskal till baksidan som skydd och för bÀttre grepp:
Mobil 2020-10-15 (sida).jpg
 

Belfort

Omega
Till skillnad frÄn originalglaset? Skulle inte tro det. Sedan Àr ju inte plast en vettig lösning.
Finns ju hÀrdat glas som man sÀtter pÄ skÀrmen, vet inte om det Àr en omskrivning av bÀttre plast. Jag kör med det och jag tycker det fungerar utmÀrkt. LÀtt att göra rent men sen Àr jag inte speciellt smutsig om fingrarna av jobb eller liknande.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Finns ju hÀrdat glas som man sÀtter pÄ skÀrmen, vet inte om det Àr en omskrivning av bÀttre plast. Jag kör med det och jag tycker det fungerar utmÀrkt. LÀtt att göra rent men sen Àr jag inte speciellt smutsig om fingrarna av jobb eller liknande.
Glas lÀr inte vara plast. Min poÀng Àr bara att originalglasen har belÀggning för att motverka kladd. Har svÄrt att se varför skydds-plast/glaset skulle ha bÀttre belÀggning.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Vad jag vet finns i dagslÀget inga alternativ för att hÄlla skÀrmarna rena och snygga. Men den dagen det kommer ett alternativ kommer jag stÄ först i kön. Om det var rena tankar du undrade över sÄ kanske nÄgot form av skÀrmskydd som inte fÄngar fingeravtrycken och Àr smutsavisande. Jag fick höra frÄn butikschefen pÄ Mobilestore att Iphone jobbar pÄ en ny form av glas dÀr fingeravtryck inte syns alls, men det lÀr vÀl dröja innan det kommer.
Googla pÄ oleophobic coating. Det finns medel som man kan applicera för att göra ytan mer motstÄndskraftig mot flott/fingeravtryck och liknande.
LÀr vara sÀmre belÀggning pÄ dem?

TvÀrtom, jag upplever att skÀrmskydd av bÀttre kvalitet Àr betydligt enklare att hÄlla rent. NÀr man vÀl fÄr flÀckar Àr de lite jobbigare att gnugga bort men det vÀgs ju upp av att det uppstÄr betydligt fÀrre flÀckar. ;)
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Vad spelar det för roll om det Àr fingeravtryck pÄ skÀrmen? De syns ju ÀndÄ inte nÀr skÀrmen Àr pÄ.
Eller hur flottiga fingrar har ni egentligen? :D
 
Topp