• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

EmilT

Cartier
2-Faktor

SkÀrmgrejen höll pÄ att göra mig tokig. Kunde inte ens svara pÄ inkommande samtal.
De flesta jag pratar med sÀger att jag hörs dÄligt och att det hackar, brukar avsluta samtalet och ringa upp med min gamla iPhone SE med samma operatör och dÄ blir det bra ljud.
Kan ju ocksÄ blivit bÀttre med uppdateringen, annars kanske den mÄste lÀmnas tillbaka.
Haft Andriodlurar för mindre Àn halva priset och dÄ blir jag inte lika förvÄnad nÀr det krÄnglar som pÄ en IPhone för över 9k.
 

EmilT

Cartier
2-Faktor
Just det. Fick Àven nollstÀlla den tre gÄnger nÀr den var ny och den vÀgrade kopiera frÄn min gamla telefon utan tog nÄgon urgammal instÀllning en gÄng och lÄste sig helt och hÄllet flera gÄnger.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Passade pÄ att testa kameran pÄ min 12 Pro Max. Det var lite halvmörkt i restaurangen men tycker ÀndÄ att bilderna blev helt ok.

HĂ„ll till godo!

9946E716-6DD4-4C27-B9F1-D063EC880CA3.jpeg
A7B2964E-A6C4-4935-A459-A8E2D740505B.jpeg
3C0C23D5-C8A4-4859-A8FF-A5A2919E034A.jpeg
631B648B-3895-4D81-8436-54B4F614E8F4.jpeg
7E939F16-CE62-40A1-8F67-76A5679E88B3.jpeg
18FDB9B5-D8AF-47EB-A684-965F4C104CED.jpeg
8AE7799E-4130-40BB-B7B7-8EB705AC6593.jpeg
034978EC-9908-4BA1-9E0A-B049DC015EAB.jpeg
37DFCA85-B002-41A4-8545-6EA196649CE3.jpeg
48D817B5-FD18-4585-AD64-225E33ECD4DB.jpeg
 

bluetrain

Cartier
Fick min Iphone mini igÄr och mÄste sÀga att jag Àr grymt nöjd och kan verkligen rekommendera den till alla vÀnner bakÄstrÀvare som gillar "smÄ" (normala) telefonstorlekar . Kanske kan lÄta förmÀtet men tilltalas av att kunna ha den i tex byxfickan utan att fÄ kommentarer i stil med "Vad har du i byxan Jan, en jÀttebanan?" för att parafrasera Gösta Ekman d.y. FaceID Àr riktigt snabb sÄ man glömmer snabbt behovet av knapp (Àven om den i nÄn mening Àr ikonisk). Ja telefonen kÀnns överhuvudtaget ruskigt snabb med bra skÀrm och batteritiden helt ok den med. Gillar ocksÄ ÄtergÄng av designen till iphone "classic", kÀnns helt klart mkt mer premium Àn iphone 8. Inte sÄ mycket negativt mer Àn de numera skickar med endast en laddkabel (inte sjÀlva adaptern) och att den har en USB-c anslutning vilket i mitt fall gör den ganska vÀrdelös.
 

par

Patek
2-Faktor
Du fÄr ge ett utlÄtande om den senare...gÄr i tankar att skaffa en sjÀlv.

Jag Àr nöjd med min. Har bestÀllt korthÄllaren ocksÄ. Ska bli kul att testa sen

7A2DC6BE-F7D2-4022-94A1-D6927EB659E4.jpeg

Hade motsvarande till min XS och det höll sÄdÀr.
Silikonet Ànnu sÀmre. HÄller inte detta blir det fasen reklamation. Tycker man kan förvÀnta sig nÄgot extra för pengarna.. Men Àn sÄ lÀnge kÀnns det otroligt bra, lite mer slimmat Àn det till min XS
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Hade motsvarande till min XS och det höll sÄdÀr.
Silikonet Ànnu sÀmre. HÄller inte detta blir det fasen reklamation. Tycker man kan förvÀnta sig nÄgot extra för pengarna.. Men Àn sÄ lÀnge kÀnns det otroligt bra, lite mer slimmat Àn det till min XS
Jag kör Apples folio cases till min iPhone X och iPhone 11, och det har funkat riktigt bra i alla fall :)
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Hade motsvarande till min XS och det höll sÄdÀr.
Silikonet Ànnu sÀmre. HÄller inte detta blir det fasen reklamation. Tycker man kan förvÀnta sig nÄgot extra för pengarna.. Men Àn sÄ lÀnge kÀnns det otroligt bra, lite mer slimmat Àn det till min XS
Jag hade det bruna lĂ€dret till X (tror jag det var) som bara blev snyggare med tiden vilket jag gillade! GreppvĂ€nligheten var sĂ„ dĂ€r tyckte jag...lite hal kĂ€nsla var det dĂ„ i alla fall. Kör med det genomskinliga nu till 12 Pro som Ă„xĂ„ Ă€r lite hal 😱
HÄller med dig ang. kvalitetsförvÀntningar nÀr nÄgot sÄ enkelt kostar som det gör!
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Senast Àndrad:

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Liten tradition att alltid köpa Pitaka kevlar-skal.


Kul ocksÄ att det Àr magneter inbyggt i det supertunna skalet.
 

kapahoo

Omega
ApropÄ skal sÄ kan det vara vÀrt att tÀnka pÄ att inte köpa ett dÀr kanterna sticker upp för mycket pÄ ovansidans nedkant. Eftersom man sveper underifrÄn mycket sÄ blir det lite irriterande med en tröskel dÀr. Jag köpte ett billigt gummiskal frÄn... ehh... Kjell tror jag som jag inte skulle skaffa igen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag hade det bruna lĂ€dret till X (tror jag det var) som bara blev snyggare med tiden vilket jag gillade! GreppvĂ€nligheten var sĂ„ dĂ€r tyckte jag...lite hal kĂ€nsla var det dĂ„ i alla fall. Kör med det genomskinliga nu till 12 Pro som Ă„xĂ„ Ă€r lite hal 😱
HÄller med dig ang. kvalitetsförvÀntningar nÀr nÄgot sÄ enkelt kostar som det gör!
Har iofs bara haft ett skinnskal frÄn Apple, men det var anilint skinn sÄ om det blir halt Àr det bara att avfetta det.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Liten tradition att alltid köpa Pitaka kevlar-skal.


Kul ocksÄ att det Àr magneter inbyggt i det supertunna skalet.
Materialnörden i mig blev nyfiken, Àr det kevlarfiber (aramid) man ser? MÄlat dem svarta?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Materialnörden i mig blev nyfiken, Àr det kevlarfiber (aramid) man ser? MÄlat dem svarta?
Precis, Aramid.
De har lagt pÄ en riktigt trevlig och greppvÀnlig yta dessutom. MisstÀnker att det Àr den som sÀtter fÀrgen.

Netonnet har dem ocksÄ, dock inte fÄtt till tolvorna Àn.


Jag har kört dem ett tag pÄ olika enheter, och de hÄller sig fina (iPhone X- och AirPods Pro-skalen Àr de som fÄtt mest stryk).

skal.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Precis, Aramid.
De har lagt pÄ en riktigt trevlig och greppvÀnlig yta dessutom. MisstÀnker att det Àr den som sÀtter fÀrgen.

Netonnet har dem ocksÄ, dock inte fÄtt till tolvorna Àn.


Jag har kört dem ett tag pÄ olika enheter, och de hÄller sig fina (iPhone X- och AirPods Pro-skalen Àr de som fÄtt mest stryk).

skal.jpg
Fast den fibern Àr ju gul vad jag vet, dÀrför jag Àr förvirradom det Àraramiden man ser eller om det Àr fakeyta.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Fast den fibern Àr ju gul vad jag vet, dÀrför jag Àr förvirradom det Àraramiden man ser eller om det Àr fakeyta.
Oklart faktiskt. Det Àr ju belagt med en greppvÀnlig yta, men man kÀnner tydligt fibrerna om man drar fingret över det - det Àr alltsÄ inte helt smooth. Om det Àr ett tunt skin och att man kÀnner fibrerna igenom vet jag inte. KÀnns dock som att gÄ en omvÀg, dÄ det faktiskt Àr gjort i Aramid.

Det nÀrmaste jag hittade dÀr de har sönder ett Pitaka-skal:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
HÀr Àr nog svaret. Det Àr tydligen fÀrgat.

Screen Shot 2020-11-26 at 14.35.50.png
Blev Ă€nnu mer förvirrad nu, men tack för Ă„terkopplingen. Är Ă€ndĂ„ ingen kund men blev intresserad av om det var huvudkonstruktionen man sĂ„g eller ej.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Blev Ă€nnu mer förvirrad nu, men tack för Ă„terkopplingen. Är Ă€ndĂ„ ingen kund men blev intresserad av om det var huvudkonstruktionen man sĂ„g eller ej.
Det Àr (nÄgot transparent) fÀrgad Aramid, sannolikt inte konstigare Àn sÄ.
SÄ, ditt svar pÄ frÄgan om man ser huvudkonstruktionen Àr vÀl dÄ bÄde ja och nej.

Vet inte om det finns "nakna" fiberskal. De flesta verkar ha nÄgon slags coating.
T.ex. Latercase (som apade efter Pitaka, ett litet drama för sig sjÀlv): https://latercase.com
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det Àr (nÄgot transparent) fÀrgad Aramid, sannolikt inte konstigare Àn sÄ.
SÄ, ditt svar pÄ frÄgan om man ser huvudkonstruktionen Àr vÀl dÄ bÄde ja och nej.

Vet inte om det finns "nakna" fiberskal. De flesta verkar ha nÄgon slags coating.
T.ex. Latercase (som apade efter Pitaka, ett litet drama för sig sjÀlv): https://latercase.com
Tror folk tröttnar pĂ„ alla mina inlĂ€gg nu men nĂ„got stĂ€mmer inte. Latercase se definitivt ut som fakeyta. Pitaka skriver att de anvĂ€nder epoxy och det innebĂ€r att den blir vĂ€ldigt styv. Hur de sedan skulle kunna göra den mjuk igen lĂ„ter omöjligt. Älskar ju fibermaterial som Ă€r klarlackade sĂ„ man ser det strukturella materialet.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tror folk tröttnar pĂ„ alla mina inlĂ€gg nu men nĂ„got stĂ€mmer inte. Latercase se definitivt ut som fakeyta. Pitaka skriver att de anvĂ€nder epoxy och det innebĂ€r att den blir vĂ€ldigt styv. Hur de sedan skulle kunna göra den mjuk igen lĂ„ter omöjligt. Älskar ju fibermaterial som Ă€r klarlackade sĂ„ man ser det strukturella materialet.
Äh, vi hĂ„ller oss nĂ„gorlunda till Ă€mnet. â˜ș

Var ju ocksĂ„ ute efter Ă€kta fibercase, inte bara ett av de tusentals i vanlig plast/gummi och ett grafiskt tryck. Vet inte om jag skulle vilja ha ett klarlackat faktiskt, skulle sannolikt bli halt som en tvĂ„l(?) Fast - sĂ„ klart coolare. Är helt med dig.
De klarlackade jag sett bestÄr oftast enbart av baksidan, och sedan dÄ en ram i gummi. Blir genast klumpiga enligt mig.
 
Topp