• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Finns ju skal med minimal bulk som Ă€ven skyddar övre och under delen av telefonen 😌
Du tĂ€nker heltĂ€ckande skal 😊. Visst finns det mĂ„nga trevliga sĂ„dana men jag har inte hittat nĂ„got lika tunt eller med lika bra grepp som Pitaka. Har detta nedan pĂ„ bild som Ă€r otroligt slimmat och heltĂ€ckande men dĂ„ Ă€r det istĂ€llet halt som en Ă„l.
713FDB6C-3024-456E-B6BF-76845CC47907.jpeg
9E5D2309-7AEF-45F1-A44C-637EA0BDC986.jpeg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Du tĂ€nker heltĂ€ckande skal 😊. Visst finns det mĂ„nga trevliga sĂ„dana men jag har inte hittat nĂ„got lika tunt eller med lika bra grepp som Pitaka. Har detta nedan pĂ„ bild som Ă€r otroligt slimmat och heltĂ€ckande men dĂ„ Ă€r det istĂ€llet halt som en Ă„l.
713FDB6C-3024-456E-B6BF-76845CC47907.jpeg
9E5D2309-7AEF-45F1-A44C-637EA0BDC986.jpeg
Ja, halt gÄr ocksÄ bort. Lite dÀrför jag tog en paus frÄn Apples skinnskal. Kör som sagt just nu med silikonvarianten och greppet Àr riktigt bra
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, halt gÄr ocksÄ bort. Lite dÀrför jag tog en paus frÄn Apples skinnskal. Kör som sagt just nu med silikonvarianten och greppet Àr riktigt bra
Har tvĂ„ skinnskal frĂ„n Apple och ett silikon. TyvĂ€rr har jag problemet med silikonskalet att det Ă€r riktigt svĂ„rt att fĂ„ ner i jeansfickan 😳.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
fortfarande supernöjd med min 12mini - jag stÄr kvar vid min Äsikt sedan iphone x, det Ànda som kan fÄ mig att byta/uppgradera Àr en mindre telefon, vill se en 13 mini mini ;)

Kommer byta till nÀsta version av Mini, speciellt om det nu Àr sÄ som nÄgon skrev tidigare att det Àr den sista Minin innan man ÄtergÄr till enbart HÀlleflundra-mobiler. Har gett upp hoppet om att nyare Huawei ska fÄ tillbaka alla google-förmÄner.

Har du nÄgon mer detaljerad info om hur batteriet hÄller beroende pÄ typ av anvÀndning?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
fortfarande supernöjd med min 12mini - jag stÄr kvar vid min Äsikt sedan iphone x, det Ànda som kan fÄ mig att byta/uppgradera Àr en mindre telefon, vill se en 13 mini mini ;)
HÄller med, iphone 12 mini Àr lÀtt det bÀsta iphone slÀppet de senaste 10 Ären.
Skulle vara en Ànnu mindre iphone 13 mini eller en i likadan storlek med bÀttre batteri och kamera typ!
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Iphone 13 mini med 120/144hz vore drömmen. TyvĂ€rr lĂ€r det aldrig hĂ€nda. Har 12 mini nu och vill inte ha en större och tyngre mobil för att fĂ„ det. Det lĂ€r bli att endast pro varianterna har den skĂ€rmen â˜č
 
Senast Àndrad:

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kör med en 12 Pro idag men blir givet att bestÀlla en 13 Pro direkt vid release. Storleken pÄ 12/12 Pro Àr en sweetspot för min del.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hur Àr det med batteritid pÄ mini kontra "vanlig" storlek?
Jag köper ny iPhone nÀr 13 kommer ut, men jag kan inte bestÀmma mig om det Àr en Mini jag ska ha... Har den vÀsentligt kortare batteritid sÄ fÄr det bli en vanlig för min del.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Har en mini idag och Àr supernöjd med storleken i fickan men lite missnöjd med storleken pÄ skÀrmen, svÄr ekvation att fÄ ihop det dÀr. Batteritiden Àr ocksÄ i kortaste laget. Blir definitivt en 13 Pro om den har Promotion-display. Sneglar lite pÄ en 13 Pro Max och behÄlla 12 Mini att byta mellan som ett alternativ, det skulle ju dessutom ge dubbla poÀng i den dÀr "flest prylar nÀr han dör"-tÀvlingen ;)
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Hur Àr det med batteritid pÄ mini kontra "vanlig" storlek?
Jag köper ny iPhone nÀr 13 kommer ut, men jag kan inte bestÀmma mig om det Àr en Mini jag ska ha... Har den vÀsentligt kortare batteritid sÄ fÄr det bli en vanlig för min del.
Upplever skillnaden rÀtt sÄ stor mellan 12 mini och 12 PRO.
 
  • Like
Reactions: LS

LS

Panerai
2-Faktor
Upplever skillnaden rÀtt sÄ stor mellan 12 mini och 12 PRO.
Samma hÀr, skulle sÀga att batteritiden i vanliga/pro Àr ca 25% lÀngre Àn mini vilket gör stor skillnad. Minin rÀcker precis lite för kort tid för mitt anvÀndningsmönster kÀnns det som. Sen har Max sÀkert 25% lÀngre tid ÀndÄ, den Àr ett riktigt batterimonster :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Har en mini idag och Àr supernöjd med storleken i fickan men lite missnöjd med storleken pÄ skÀrmen, svÄr ekvation att fÄ ihop det dÀr. Batteritiden Àr ocksÄ i kortaste laget. Blir definitivt en 13 Pro om den har Promotion-display. Sneglar lite pÄ en 13 Pro Max och behÄlla 12 Mini att byta mellan som ett alternativ, det skulle ju dessutom ge dubbla poÀng i den dÀr "flest prylar nÀr han dör"-tÀvlingen ;)
Jag kör sÄ. Har 12 mini och 12 Pro Max.
Max Àr dock lite för stor. 6.5 var nog min smÀrtgrÀns.

NĂ€sta setup blir nog 12 mini och 13 Pro
 
  • Like
Reactions: LS

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Med tanke pÄ materialbristen som rÄder i vÀrlden sÄ lÀr man inte fÄ de nya modellerna förens nÀsta Är som tidigast :/
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Med tanke pÄ materialbristen som rÄder i vÀrlden sÄ lÀr man inte fÄ de nya modellerna förens nÀsta Är som tidigast :/
Det har du ju rÀtt i sÄklart!
Jaja, jag har kört min Xs rÀtt lÀnge nu i vÀntan pÄ en ny sÄ jag kan lika gÀrna vÀnta ett halvÄr till. Den funkar fortfarande rÀtt bra, det Àr mest batterikapaciteten som Àr kass.
 

ScubaKing

Audemars
Shit vilken besvikelse Apple Watch Series 7 blev. I stort sett inga vettiga förÀndringar. Lite större skÀrm, nÄgra nya fÀrger och nÄgon gimmick. Inga nya mÀtare som vissa (dvs jag) hoppades pÄ, blodtryck, blodsocker om man lider av diabetes m,m. Fortfarande max 18 timmars batteritid (vilket aldrig i praktiken blir 18 timmar). Jag hoppades verkligen Apple skulle lyssna pÄ tidigare kritik och komma ut med nÄgot vettigt. Kan inte se EN enda anledning att uppgradera frÄn 6.an, som jag inte heller Àr speciellt nöjd med....
 
Senast Àndrad:

ScubaKing

Audemars
Ja, halt gÄr ocksÄ bort. Lite dÀrför jag tog en paus frÄn Apples skinnskal. Kör som sagt just nu med silikonvarianten och greppet Àr riktigt bra

Du ska fÄ ett rÄd som Àr guld av mig. Skippa skal och köp skydd för baksidan i form av "Skins". Du ska fÄ en lÀnk, bÀsta jag gjort! Blir snyggt och skyddar det viktiga om du har ett vettigt skÀrmskydd till. Finns till dem flesta Iphones och Samsung. 100% kvalitet rakt igenom. Sitter perfekt och hÄller över lÄng tid. Skyddar baksidan helt och det finns skins som skyddar sidorna med.


ss.jpg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Du ska fÄ ett rÄd som Àr guld av mig. Skippa skal och köp skydd för baksidan i form av "Skins". Du ska fÄ en lÀnk, bÀsta jag gjort! Blir snyggt och skyddar det viktiga om du har ett vettigt skÀrmskydd till. Finns till dem flesta Iphones och Samsung. 100% kvalitet rakt igenom. Sitter perfekt och hÄller över lÄng tid. Skyddar baksidan helt och det finns skins som skyddar sidorna med.


ss.jpg
KĂ€nner till skins! Vill dock ha lite skydd mot stötar och skrĂ„mor. Speciellt nu nĂ€r kidsen fĂ„r lĂ„na telefonen dĂ„ och dĂ„ 🙃
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Är jag ensam om att helt ha tappat sugen att se vilka nyheter Apple kommer med?
KÀnns som femtioelfte gÄngen de "stora" nyheterna Àr bÀttre kamera och lÀngre batteritid. Suck!

Byter mobil ungefÀr vartannat Är sÄ det blir en 13 men jag kommer knappast studsa runt av lycka nÀr kartongen ska öppnas.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Är jag ensam om att helt ha tappat sugen att se vilka nyheter Apple kommer med?
KÀnns som femtioelfte gÄngen de "stora" nyheterna Àr bÀttre kamera och lÀngre batteritid. Suck!

Byter mobil ungefÀr vartannat Är sÄ det blir en 13 men jag kommer knappast studsa runt av lycka nÀr kartongen ska öppnas.
inget revolutionerande direkt, apples hype Àr död.
 
Topp