• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många Orient Mako/Ray har vi på forumet?

Har du en Mako/Ray

  • Japp, jag har en

    Röster: 8 33.3%
  • Japp, jag har flera

    Röster: 0 0.0%
  • Japp, fast en XL

    Röster: 6 25.0%
  • Nej, men har haft en såklart

    Röster: 7 29.2%
  • Nej, fy fan för japanskräp!

    Röster: 4 16.7%

  • Totala väljare
    24
  • Enkät stängd .

Spindel

KS vulkanolog på Island
Nu piratkopierar jag en annan tråd som cirkulerade för någon dag sedan :pirate:

Frågan gäller dock både Mako och Ray då det är samma klocka med enda skillnaden i olika visare och urtavlor.

Lägger även till ett bonusalternativ för Mako XL som egentligen är en egen klocka men delar namn :p
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Yes. En av de första klockorna jag köpte efter att intresset växte. Vidhåller fortfarande att det är en grymt bra klocka i den prisklassen. Snygg, bra byggd, inhouse verk, förhållandevis ovanlig i Sverige och roligare än Seiko. Kan inte gå fel.
IMAG2957_1_1.jpg
 

leicaphile

Panerai
Yes. En av de första klockorna jag köpte efter att intresset växte. Vidhåller fortfarande att det är en grymt bra klocka i den prisklassen. Snygg, bra byggd, inhouse verk, förhållandevis ovanlig i Sverige och roligare än Seiko. Kan inte gå fel.
IMAG2957_1_1.jpg

Jäkligt trevliga och prisvärda klockor, enda jag inte gillade är att bezeln inte satt riktigt rätt och markörern var lite till vänster om 12...
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Har haft en svart:



En orange XL:



Samt en blå XL och en "Planet Orient"



Har inget att klaga på, har pillat på ett gäng andra också (Gamla world timer, "camera", dressare osv) som alla varit väldigt fina och otroligt prisvärda.
 

joh.jonsson

Panerai
Bra kopiering tycker jag ;)
Jag har faktiskt en xl med svart tavla och oreange bezel! Skön men lite rasslig med automatiken
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Har en svart Mako som jag ska ha när jag snorklar. Eller snarkar.


Skickas från min iPhone
 

Izze

Cartier
Söker tips om en bra hemsida att köpa en Mako med oysterlänk hos, eller om någon säljer en så kan ni PMa!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Köpte min på Neckwear.se. Men det verkar har varit stor åtgång på Orient klockor. Inga i lager just nu :( Kolla länken.

https://www.neckwear.se/produkt/Orient-Automatic-Mako-Sub-FEM65002DV
De håller på att ersätta Mako och Ray med den nya versionen med nya urverket med stopp och manuell uppdragning och som saknar knappen för dagbyte. Den nya har även lite skarpare linjer i boetten. Det står lite om det i Orienttråden om ni orkar leta lite längre bak i den.

EDIT:// bild på en av de nya
image.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp