• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många tränar med sina klockor?

Ganga

Omega
En av de få gångerna jag inte bär klocka. Testade ett tag att bära ett aktivitetsarband på armen, men det finns klockor överallt på gymmet så jag har slutat med det med.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Det är väl klart.
img_1539-jpg.426755
 

Depp-Erik

Cartier
Jag körde klockan på gymmet under sommaren när jag hade gummiband, känns som att natobandet blir sunkigt snabbt av svetten så därför har den inte fått vara med på sistone. Jag gillar att ha klockan på när jag tränar och funderar på att skaffa en klocka att ha just när jag tränar.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har alltid subben på gymmet. Det är väldigt få övningar där klockan riskerar att få en repa. Har fått mer repor på mina klockor vid skrivbordet än på gymmet.
Har långt ifrån alltid klocka på gymmet, men det händer. Instämmer helt att så länge man inte kör övningar med hantlar så är det inga konstigheter.
 

larsbeg

Panerai
Kör en del mountainbike, finns inte en sportkeps att jag kör med "vanlig" klocka. Träningsdator från Polar hänger på vänsterarmen då.
 

matage

Omega
Sälvklart att klockan är med när jag tränar, följer även med in i duschen och bastun efter. Förstår om man inte vill ha dinkan på sig om man har läderband men annars, varför skulle man inte ha?
Finns flertal trådar om detta.
Träna med klockan, finns bara några enstaka övningar där klockan är ivägen. Clean & jerk samt vid snatch. Allt annat är trams.

Jag antar att det helt beror på vad man tränar.
För min del blir det definitivt klock-fritt eftersom effekterna av kettlebells och atlasstenar snabbt skulle ge en våldsam patina som skulle äventyra funktionen hos klockan ;)
 

MAIN

Cartier
Styrketräning på gym = relativt långsamma och mjuka rörelser och det ska väl alla någorlunda robusta klockor fixa galant.

Men jag skulle inte stå och dundra på en sandsäck med klockan på, särskilt inte en automat.
 

Fredig

Cartier
Händer att klockan följer med. Men gillar att inte ha något på handlederna när jag tränar... Något jag fått för mig.
 
Topp