• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur man fuckar upp en MM300 - eller vad tycker du?

SLA015 and SLA013 yay or nay?

  • Tyskarna är grymma på design, det är sen gammalt således yay!

  • Nicht schön! Nein!


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Tyskarna har beställt sin egen version av klassikern SBDX001... Hur tycker du de lyckades?
SLA015 kommer i 200 ex enkom till tyska handlare. Hur tycker du en Svensk version skulle se ut?
Seiko-Prospex-Marinemaster-300m-SLA015.jpg


Lådans innehåll är Sinn-inspirerat:
Seiko-Marinemaster-300-Europe-Edition-SLA015-2.jpg
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Kul! Gillar inte den där så mycket men tycker att sbdx001 är lyckad. Får kasta mig över PS när jag kommer hem från semestern i början av veckan.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Usch ja... Såg den igår på tajman. Taskigt gjort mot originalet.

En svensk version skulle haft en blå sunburst tavla med gul 0-20min gradering på vridringsinlägget.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tyckte den var kul. Kanske inte springa-till-tyskland-för-att-campa-utanför-butiken-kul dock. Håller nog med om att en Sumo/skx skulle vara bättre.

Svensk version? Helvit. Rent och fräscht ska det va. Kanske en röd topp på sekundvisaren så man kan hävda att man gillar färg.
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Har inget emot den, tycker tavlan är lite kul.
Kan väl dock tycka att den känns lite eftermarknads modd dock.

Köp en, lägg i bankvalvet och vänta. Casha in om tjugo år :).
Det är vad jag tror de flesta kommer göra med denna...
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Är det bara jag som får känslan av att stå uppe på 5:ans trampolin och titta ner på botten av simbassängen? Färgen påminner iallafall mig om hur kaklet i en pool brukar se ut. Håller med om att det är kul och annorlunda, sen kan jag tycka att guldindex mot den ljusblå kanske inte vart så "yay". Hade varit bättre med silver index eller lite mörkare blå. Oh, ja just det, även OT. Jag tycker en svensk version skulle ha en mörkare blå (likt korset i svenska flaggan) tavla, guld index och visare. Hela klockan i borstad stål och coin-edge bezel i matt keramik ala´Pelagos
 
Senast ändrad:

audotcom

Panerai
Tycker den ser helt OK ut. Färgen på tavlan är inte så dum. Dock kan jag tycka att den ljusa färgen på tavlan och dom ljusa indexen inte va det bästa i kombination med varandra. Någon av dom bör vara mörkare för att bryta av lite.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tyskarna har beställt sin egen version av klassikern SBDX001... Hur tycker du de lyckades?
SLA015 kommer i 200 ex enkom till tyska handlare. Hur tycker du en Svensk version skulle se ut?
Lådans innehåll är Sinn-inspirerat:

Skit ful men det jag fastnade för är "beställt sin egen"!!
Varför gör inte vi något sådant?

Behöver inte vara något i kanske MM300 prisklassen men en egen svensk/klocksnack klocka av kanske SKX eller SRP version?
 
Topp