• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur man kokar en klocka

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Bygg en egen "electrolysis" maskin! Jag byggde en förra sommaren på skoj och den funkade kanon...
edit: Inte jag och brorsan i videon!!! ;)

Allt du behöver är glasburk, gammal mobilladdare, ståltråd, salt med jod, citron/koncentrerad citronsaft och något metallobjekt typ en sked.

Gör det på egen risk och utomhus... :)

 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sinnesjukt snygg......me and Jack Sparrow!!

Kul att ni uppskattade den galna iden - min fru gjorde det inte!!

Som sagt - fortsättning följer och JAG GER INTE UPP!!

Nej det är inte alltid man blir förstådd, mycket underligt ;)

Väldigt roligt projekt du har tagit på dig, jag hoppas att uppdateringar kommer!
 

wilsdorf

Omega
Tack för alla glada tillrop! Och extra tack för alla handfasta tips! Jag vet inte hur ni har det i helgen men min är helt fullbokad. Det blir som sagt sill till lunch med nubbe, doppa klockan i grytan, bilbatteri Bonanza till kaffet, plastpåsar med ägg, hemmabyggda elektriska manickar, säkert en tur till sjukhuset med avbrända ögonbryn och avfrätta naglar - helt enkelt en riktigt händelserik helg.
Så....stay tuned for more pictures next week!
 

wilsdorf

Omega
Haha - bra kommentar. Men för mig är det helt naturligt att koka en klocka så (trodde faktiskt att det var det för alla) så vi är helt överens!
 
Ska tydligen funka riktigt bra om man stoppar upp klockan i analen i sisådär en vecka.. Prova vetja! :p
Vore dock smakfullt om du undvek bilduppdateringar..:D
 
Topp