• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur mycket får KS-klockan kosta?

Hur mycket får KS-klockan kosta?

  • 2000 kr

    Röster: 8 8.4%
  • 3000 kr

    Röster: 30 31.6%
  • 4000 kr

    Röster: 12 12.6%
  • 5000 kr

    Röster: 25 26.3%
  • 5-10000 kr

    Röster: 11 11.6%
  • Jag är snål och vill att vi köper en Omega för 500 kr

    Röster: 9 9.5%

  • Totala väljare
    95
  • Enkät stängd .

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Omöjligt att svara på.. Beror ju på kvalitutt :D





Men jag svarar ändå....
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Jag har röstat, 5-10k. Blir en mycket roligare klocka då, man vill ju inte ha en moddad Seiko.
 

Oddset

Cartier
Röstat :)

Antar att vi även här lägger 10 kr till insamlingen.

Är nästa röstning om tillverkare?
 

Rivalen

Rolex
Jag röstade inte pga att jag verkar vara på väg att spräcka min klockbudget för lång tid framöver. Bra om det bara är de som verkligen är intresserade som röstar så att man får en bra bild av hur många som vill vara med fram tills modellbeslut i första skedet. Det är en kul ide!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
32 st på över 3 papp ivf, även om det blir en moddad Seiko :D Vad är minimigränsen, 50?
 

16610

Patek
2-Faktor
Röstat 3000. Jäkla kul om det blir av! Jag lovar att jag kkommer köpa en om det landar på 3k. Ja jag är lite snål=)
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag röstade trots att alternativet "jag vill kastbyta mot ett av mina mögel" saknades.
 
V

Viggen

Guest
Har röstat. Jag är snål! :D

Gör ett billigt quartz-ur som går baklänges med KS loggan och någon rolig text. :D ;)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Röstar inte då jag inte är superintresserad. Ändrar jag mig anpassar jag mig till priset som blir om/när det blir aktuellt.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Jag kan inte heller rösta i den här frågan.

Tänker nog lite som fryken och naggge. Om KS-klockan är en modell jag annars skulle kunna tänka mig att köpa, typ en grupprabatterad brons-archimede eller rolig mikrodykare med gravyr "klocksnack ltd edition 2013" på baksidan får den gärna kosta en del. Däremot kommer jag inte att köpa någonting, ens för en femhundring, bara för att det är den "officiella KS-klockan", tyvärr. (Däremot lovar jag att köpa ett KS-nato när det dyker upp.)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
En liten fråga här bara, kanske finns fler som tänker som mig. Just nu leder 3000:- med flest enskilda röster, men det är ju faktiskt fler totalt som vill ha en klocka för mer, alltså om man tänker sig att alla som röstat 4000:-, 5000:- eller 5-10000:- faktiskt kan tänka att betala mer än 3000:-. Frågan är ju "hur mycket den får kosta" och inte att den måste kosta det man röstat på. Så vad gäller?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Porsan skrev:
En liten fråga här bara, kanske finns fler som tänker som mig. Just nu leder 3000:- med flest enskilda röster, men det är ju faktiskt fler totalt som vill ha en klocka för mer, alltså om man tänker sig att alla som röstat 4000:-, 5000:- eller 5-10000:- faktiskt kan tänka att betala mer än 3000:-. Frågan är ju "hur mycket den får kosta" och inte att den måste kosta det man röstat på. Så vad gäller?


Vi slår samman alla priser gånger antalet röster och och delar det sedan med antalet röstande. Då får vi fram ett genomsnittspris som vi kör på!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
I nuläget 4 200 spänn med 62 röstande och klassmitten som utgångspunkt för intervallalternativet.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Porsan skrev:
En liten fråga här bara, kanske finns fler som tänker som mig. Just nu leder 3000:- med flest enskilda röster, men det är ju faktiskt fler totalt som vill ha en klocka för mer, alltså om man tänker sig att alla som röstat 4000:-, 5000:- eller 5-10000:- faktiskt kan tänka att betala mer än 3000:-. Frågan är ju "hur mycket den får kosta" och inte att den måste kosta det man röstat på. Så vad gäller?


Vi slår samman alla priser gånger antalet röster och och delar det sedan med antalet röstande. Då får vi fram ett genomsnittspris som vi kör på!

Låter som en bra plan!
 
Topp