• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur mycket tjänar du?

Vad är din bruttomånadslön från förvärvsarbete?

  • 0-9 999 kr

    Röster: 58 7.1%
  • 10 000-19 999 kr

    Röster: 25 3.0%
  • 20 000-29 999 kr

    Röster: 115 14.0%
  • 30 000-39 999 kr

    Röster: 259 31.6%
  • 40 000-49 999 kr

    Röster: 159 19.4%
  • 50 000-69 999 kr

    Röster: 112 13.7%
  • 70 000-99 999 kr

    Röster: 42 5.1%
  • 100 000-199 999 kr

    Röster: 25 3.0%
  • > 200 000 kr

    Röster: 25 3.0%

  • Totala väljare
    820
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har tidigare kartlagt vad vi jobbar med, varifrån vi kommer i Sverige och handleders omkrets. Nu tänkte jag det kunde vara intressant att se vad KS medlemmar tjänar.

För att få bättre överskådlighet skapar jag en poll. Den som vill får också gärna skriva en rad om yrke och lön.
 
Du öppnade tråden. Fram med korten på bordet nu @Swordthain! Ner med byxorna.

Inga problem. Som arbetstagare tycker jag att man ska prata lön helt öppet. Driver på löneutvecklingen på en arbetsplats. De enda som tjänar på att det är lite hysch-hysch kring lön är arbetsgivare och det blir jag aldrig.

Får jag veta att en kollega tjänar mer än jag blir jag glad för då sitter jag i en bra sits inför nästa löneförhandling.

Underläkare: 45 000 kr/månad.
 
Sen handlar allt inte om lön. Man bör ju också räkna på hur många timmar det gäller. Annars tämligen meningslöst.

Jobbar man deltid får man kanske räkna upp det till heltid. Samtidigt är det intressanta ju vad man har att leva på. Innebär en heltid färre eller fler antal timmar än 40 per vecka får man gärna skriva det.
 

meo_swe

Audemars
Jag ligger mellan ca 18-23 beroende på antalet timmar jag jobbar.
Har också en risk för bonus varannan månad som ökar på ett par kronor...
 

Poppe

Cartier
Jobbar som elektriker, socialt och ganska kreativt. Kan flexa hejvilt och ingen stressar mig på dagarna. Får ca 380-390k per år brutto för 40h/vecka. Jobbade som en idiot innan, resemontör/elektriker med 200 hotellnätter per år, aldrig hemma på veckorna. Tjänade då ca 500k per år. Så det var definitivt inte värt det.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Jobbar som elektriker, socialt och ganska kreativt. Kan flexa hejvilt och ingen stressar mig på dagarna. Får ca 380-390k per år brutto för 40h/vecka. Jobbade som en idiot innan, resemontör/elektriker med 200 hotellnätter per år, aldrig hemma på veckorna. Tjänade då ca 500k per år. Så det var definitivt inte värt det.
Elektriker här med, lönerna verkar lite högre i Sthlm dock, då jag har lite lite mer.
Jobbar 24 timmar i veckan, för att ha mer tid med familjen och fritid.
Vill inte jobba mer och ha högre lön.
Det jag tjänar räcker gott och väl, värderar ledigheten bra mycket mer än pengar på kontot.
 

Poppe

Cartier
Elektriker här med, lönerna verkar lite högre i Sthlm dock, då jag har lite lite mer.
Jobbar 24 timmar i veckan, för att ha mer tid med familjen och fritid.
Vill inte jobba mer och ha högre lön.
Det jag tjänar räcker gott och väl, värderar ledigheten bra mycket mer än pengar på kontot.
Vet att gbg och sthlm generellt är bättre betalt. Kan jobba i Gbg för några tusingar extra, men som du värderar jag tiden hemma mer än degen. Åker 7 hemma 16.
 

davvaer

Omega
Nyfiken vad för jobb som inbringar över 200k/månaden.

Enda jag kan tänka på är VD för stort företag eller möjligtvis egenföretagare med dåligt omdöme :D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp