• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur nöjd får man vara..?

paradis

Audemars
Camo00, det ser bra ut, men hur nöjd, blir svårt att svara.Dom flesta av oss har börjat med en klocka ,ock hur många har vi/ni idag ? Som många andra, så när jag ser en fin vintage Rolex så vill jag ha den. Behöver den inte, men vill ha den. Så NÄR blir man nöjd ? Förmodligen,aldrig. Bara en till...............
 

mega

Rolex
Tror det kan vara så att man dras med i någon form av masshysteri första året på KS (se på mig), sen sansar man sig lite grand och blir lugn. Eller så är lugnet bara ett sätt att hämta andan på ?
Fin samling!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Helt nöjd blir man såklart aldrig..?!

Sedan jag blev intresserad av klockor för drygt två år sen har jag hetsat, impulsköpt, ångrat mig, vantrivts och svettats mest hela tiden... Och eftersom jag av olika skäl har en i princip obefintlig klockbudget har det känts ouppnåeligt att vara nöjd med klocklådan...

Men sedan någon månad har jag känt ett underligt lugn och en tillfredsställelse inför min samling. Förutom diverse dressare, skrot och projekt, har jag en trio som jag roterar runt på, och den fyller alla mina behov! Självklart planerar jag för nyinköp och uppgraderingar, men det känns inte det minsta bråttom...
Jag tror minsann att jag är lite nöjd?!! :)


Utifrån min högst begränsade budget kanske vi ska kalla min trio för en Hyresrätts-trippel..??

DSC_0012.jpg

Inte illa då du brukar spendera det mesta på dyra viner :)
 
Grym trio, förstår att du är nöjd! är själv toknöjd med min duo med APn och SubC och det är jobbigt, man är såå nöjd att man inte vill flippa någon av dom men ändå vill jag ha en ny klocka och då måste man spara...
 
Topp