• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur noggrant var tidiga Omega Seamasters (och Constellations) urtavlor gjorda?

Som rubriken lyder.
Hittade den här tjusigt svarta Seamastern på Marcels.se och blev sugen, men känner mig lite fundersam. http://sv.vintage.marcelswatch.com/product/omega-seamaster-från-1960

Tror ni att urtavlan är omgjord? Det som fångade mitt öga var stavindexparet vid 12. Paret ser inte helt jämnt ut. Kan det vara så på en originalurtavla?

Extrafrågor:
Jag är inte någon erfaren klockfantast. Har Marcels bra rykte? Har de någon fysisk butik?

Tack för ett mycket intressant forum!
 

Vic

Omega
Urtavlan är med största säkerhet ommålad, och som du själv skriver har den som gjort det inte varit så noggrann med när de satte tillbaks indexen. Klockan är också polerad, vilket visserligen gör att den blänker fint, men samtidigt har alla kanter rundats av, så formen på klockan blir diffus och den ser plastig ut imo.
 
Känner inte till firman och börja med att maila och fråga om ditt spörsmål. Telefonnummer går till en firma Sole Omsorg
Verksamhetsbeskrivning
Bolaget skal bedriva förstärkt familjehemsvård samt därmed förenlig verksamhet

Flera adresser på angivet nummer förekommer.

Jag gick in på deras allmänna villkor och där står de här kontaktuppgifterna.

Marcels Handelsbolag
Kronhusgatan 2E
411 13 GÖTEBORG
SWEDEN

0733917218
[email protected]

Marcels Handelsbolag registrerades 2013 och ska syssla med e-handel, auktioner och fysisk försäljning av diverse ur och även reparationer.

Telefonnumret går konstigt nog till Sole Omsorg.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Som svar på rubrikfrågan, de var mycket noggrant gjorda originaltavlorna, de några hundratal jag sett. Markeringen vid tolv ser jag faktiskt inget konstigt med men tavlan i övrigt är tveksam. Enbart bild ett skulle kunnat fått mig att tro på en originaltavla men bild nummer två får mig att tvivla som de andra i tråden. Ofta omöjligt att säga helt säkert på bilder. Sannolikt ommålad. Lite klumpig i markeringar och text men bilder är inte alltid pålitliga heller.

Skicket på svarta originaltavlor kan vara väldigt knepigt och lurigt att se på bild. Det krävs ofta ett lyft glas med ljuset reflekterande för att man ska få en ordentlig uppfattning om lackens kondition. Ommålad kan man många gånger se ändå men skicket på lacken går sällan att se om man inte gör som jag beskrev. Det betalas orimligt ibland för klockor med svart tavla köparen knappast har en susning om vilket skick den är i eftersom bilder på svarta tavlor ofta inte visar allt. En utsvärtad tavla syns inga defekter på. Det är tacksamt för säljare eftersom svarta tavlor med fin originallack är värdefulla. Då kan motivationen från vissa säljare vara låg att ta tydliga bilder.

Jag tycker priset är orimligt för den klockan, särskilt med tanke på att skicket inte framgår bättre än det gör.
 
- Efter att kikat lite närmare på sidan, rekommenderar jag att välja en annan säljare. Underliga uppgifter, försöker plumpt friskriva sig från distansavtalslagen, illa skriven reklamationnssida med ett flertal stavfel.

Tack så mycket! Det är svårt att veta vilka som är pålitliga. Det känns mer och mer som att Chrono24 är hemvist för massor av bluffmakare och allmänt oseriösa typer. Det var nämligen där jag såg Marcels.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Timindexen är fastsatta med nån slags lim och kan "vandra" lite med tiden, ibland ganska mycket till och med, så att de inte är jämna är ingen säker indikation på att nån varit på dem.
 
M

Marcel Watch Group AB

Guest
Hej alla människor som diskuterar oss :)

@Jim Andersson - Vad skoj att du hittat en klocka du gillar. Vi kan börja med att säga att den ej är "re-dialed", vi har ett avsnitt under vintage-guiden på www.marcelswatch.com som tar upp just detta. De klockor vi har som är re-dialed har vi skrivit med det i texten, tror bara det är en för stunden dock då vi försöker undvika detta. Lysmassan är som @Aurum säger utbytt. Det är ej av oss gjort så kan ej svara på när, hur eller mot vad, men det lyser ej i mörkret.

Till övriga vill jag tacka för att Ni uppmärksammat att vårt gamla nummer står angivet, detta byttes under 2015 och vi trodde att vi hade ändrat överallt. Vi märkte också att våra gamla villkor samt returnpolicy stod kvar, detta är omdirigerat till de nya som sattes under starten på 2016.

Precis som @Joakim C säger finns vi även på Tradera, Ni kan också hitta oss på Chrono24 där vi håller på att bli godkända för premium-konto. Vi har flertalet recencioner från kunder som handlat av oss och samtliga med klanderfria utlåtanden. Dessa tror jag att Ni kan se på vår Facebooksida om Ni finns där. Om inte annat är våra två senaste som ej är från Tradera eller Chrono24 här:
http://sv.vintage.marcelswatch.com/...ial_push&utm_medium=facebook&utm_source=yotpo
http://sv.vintage.marcelswatch.com/...ial_push&utm_medium=facebook&utm_source=yotpo

Återigen får vi ursäkta att vi har lyckats ha länkar till våra gamla delar och gamla kontaktuppgifter. Allt skall nu vara uppdaterat på webbplatsen www.marcelswatch.com. Ni får dock ursäkta att den inte är klar ännu, den lanserades under december men ännu finns mycket arbete kvar på den.

För att återigen understryka vår ambition; vi ä definitivt en seriös handlare, vi vet precis som Ni att det finns många skojare där ute, vi är ej en av dessa. Vi försöker alltid ta så tydliga bilder och erbjuder samtliga kunder att stämma träff på vårt kontor för att få se klockan i verkligheten. Vi följer som sagt distansavtalslagen och har sedan 2013 hanterat tre ånger där kunden i slutändan handlat en annan klocka av oss. Vi har inga negativa omdömen någonstans och vi strävar mot att ge en kundupplevelse i världsklass.

Har Ni några som helst frågor så tveka ej att kontakta oss på [email protected] eller 070 575 65 60 (jag lovar att det är rätt nummer nu). :)

Ha nu en fortsatt bra start på 2017 och fortsätt finnas för alla klockfantaster! Det är grymt med forum som dessa!

Bästa hälsningar

Marcels Watch Group
 

Camo00

Patek
Hej alla människor som diskuterar oss :)

@Jim Andersson - Vad skoj att du hittat en klocka du gillar. Vi kan börja med att säga att den ej är "re-dialed", vi har ett avsnitt under vintage-guiden på www.marcelswatch.com som tar upp just detta. De klockor vi har som är re-dialed har vi skrivit med det i texten, tror bara det är en för stunden dock då vi försöker undvika detta. Lysmassan är som @Aurum säger utbytt. Det är ej av oss gjort så kan ej svara på när, hur eller mot vad, men det lyser ej i mörkret.

Till övriga vill jag tacka för att Ni uppmärksammat att vårt gamla nummer står angivet, detta byttes under 2015 och vi trodde att vi hade ändrat överallt. Vi märkte också att våra gamla villkor samt returnpolicy stod kvar, detta är omdirigerat till de nya som sattes under starten på 2016.

Precis som @Joakim C säger finns vi även på Tradera, Ni kan också hitta oss på Chrono24 där vi håller på att bli godkända för premium-konto. Vi har flertalet recencioner från kunder som handlat av oss och samtliga med klanderfria utlåtanden. Dessa tror jag att Ni kan se på vår Facebooksida om Ni finns där. Om inte annat är våra två senaste som ej är från Tradera eller Chrono24 här:
http://sv.vintage.marcelswatch.com/...ial_push&utm_medium=facebook&utm_source=yotpo
http://sv.vintage.marcelswatch.com/product/rolex-datejust-från-2008?utm_campaign=social_push&utm_medium=facebook&utm_source=yotpo

Återigen får vi ursäkta att vi har lyckats ha länkar till våra gamla delar och gamla kontaktuppgifter. Allt skall nu vara uppdaterat på webbplatsen www.marcelswatch.com. Ni får dock ursäkta att den inte är klar ännu, den lanserades under december men ännu finns mycket arbete kvar på den.

För att återigen understryka vår ambition; vi ä definitivt en seriös handlare, vi vet precis som Ni att det finns många skojare där ute, vi är ej en av dessa. Vi försöker alltid ta så tydliga bilder och erbjuder samtliga kunder att stämma träff på vårt kontor för att få se klockan i verkligheten. Vi följer som sagt distansavtalslagen och har sedan 2013 hanterat tre ånger där kunden i slutändan handlat en annan klocka av oss. Vi har inga negativa omdömen någonstans och vi strävar mot att ge en kundupplevelse i världsklass.

Har Ni några som helst frågor så tveka ej att kontakta oss på [email protected] eller 070 575 65 60 (jag lovar att det är rätt nummer nu). :)

Ha nu en fortsatt bra start på 2017 och fortsätt finnas för alla klockfantaster! Det är grymt med forum som dessa!

Bästa hälsningar

Marcels Watch Group
Välkomna till Klocksnack!!
 
Topp