• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ofta besöker du köp- & säljavdelningen (för klockor)?

Hur ofta besöker du köp- & säljavdelningen?

  • Flera gånger om dagen

    Röster: 376 63.3%
  • En gång om dagen

    Röster: 93 15.7%
  • Några gånger i veckan

    Röster: 80 13.5%
  • En gång i veckan

    Röster: 16 2.7%
  • Några gånger i månaden

    Röster: 19 3.2%
  • Max en gång per månad

    Röster: 10 1.7%

  • Totala väljare
    594
Låt höra, gott folk. Hur ofta är du inne och kikar vad som finns till salu eller vad folk vill köpa på köp & sälj för klockor?

Det hade varit kul att se lite statistik på detta, jag förstår att det varierar över tid, beroende på om man nyss har köpt något eller om man verkligen är sugen på någon ny pjäs. Men låt oss säga, i genomsnitt sedan ni blev medlemmar här.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Självklart går det i perioder och det kan ibland gå någon vecka men oftast blir det flera gånger om dagen vilket egentligen är alldeles för ofta.

Det handlar dels om nyfikenhet, att upptäcka nya typer av klockor, fönstershoppa och dregla över en del saker som man själv aldrig kommer att ha råd med, och dels att bra prissatta klockor oftast säljs väldigt fort vilket skapar en slags stress att man "måste" kolla k&s med jämna mellanrum för att undvika att gå miste om just den där klockan man letar efter eller helt enkelt bara en bra deal som gör det möjligt att prova någon nytt och kul.

Jag har ersatt mer eller mindre all dödtid som tidigare spenderades på sociala medier och annat tidsfördriv med att klicka runt på KS och spana in marknaden. Det roliga är att man kan spana in en ny annons av något man egentligen inte hade något intresse av men så tänker man att "jo, jag kanske skulle passa i en sån ändå" och så läser man trådar i diskussionsforumet osv. och helt plötsligt snöar man in på något man tidigare inte haft något intresse av och det är just det jag tror många tycker är roligt och oftast är det mer tillfredsställande att läsa, titta och jaga än vad det blir när man till slut har klockan i handen, halva nöjet ligger så att säga i jakten.
 

Struten

Omega
2-Faktor
pyFY72V.gif

När man fått dille på något specifikt.
 

Fkgs

Breitling
Lite för ofta kanske. Men är man på jakt efter något specifikt så vill man ju vara först på bollen så att säga
 

Jey

Cartier
Oj, väldigt många gånger per dag.
Köpsuget är alltid på topp även om man precis inhandlat en :eek:men en bra forumsdel att drömma sig bort med :angel:
 

TB12

Cartier
Väldigt olika, jag är lite allt eller inget, har gått långa perioder då jag kanske kollat max någon gång i veckan, samtidigt som andra perioder 20+ggr per dag. Nu senaste månaderna så skulle jag nog gissa på 5-10ggr per dag.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Självklart går det i perioder och det kan ibland gå någon vecka men oftast blir det flera gånger om dagen vilket egentligen är alldeles för ofta.

Det handlar dels om nyfikenhet, att upptäcka nya typer av klockor, fönstershoppa och dregla över en del saker som man själv aldrig kommer att ha råd med, och dels att bra prissatta klockor oftast säljs väldigt fort vilket skapar en slags stress att man "måste" kolla k&s med jämna mellanrum för att undvika att gå miste om just den där klockan man letar efter eller helt enkelt bara en bra deal som gör det möjligt att prova någon nytt och kul.

Jag har ersatt mer eller mindre all dödtid som tidigare spenderades på sociala medier och annat tidsfördriv med att klicka runt på KS och spana in marknaden. Det roliga är att man kan spana in en ny annons av något man egentligen inte hade något intresse av men så tänker man att "jo, jag kanske skulle passa i en sån ändå" och så läser man trådar i diskussionsforumet osv. och helt plötsligt snöar man in på något man tidigare inte haft något intresse av och det är just det jag tror många tycker är roligt och oftast är det mer tillfredsställande att läsa, titta och jaga än vad det blir när man till slut har klockan i handen, halva nöjet ligger så att säga i jakten.
Exakt så är det! :)
 
Väldigt olika, jag är lite allt eller inget, har gått långa perioder då jag kanske kollat max någon gång i veckan, samtidigt som andra perioder 20+ggr per dag. Nu senaste månaderna så skulle jag nog gissa på 5-10ggr per dag.
Tro fasiken att du hinner före mig då! ;) 5-10 gånger per dag fortfarande, inte funderar du väl på att låta DD:n lämna? I sådana fall vet du var jag finns! :D
 

Spugan

Omega
Så fort lite kapital kommer loss så är det uberhets och säkert 10-15 gånger per dag, däremellan minst en gång per dag förutom dagen efter ett köp :D
 

TB12

Cartier
Tro fasiken att du hinner före mig då! ;) 5-10 gånger per dag fortfarande, inte funderar du väl på att låta DD:n lämna? I sådana fall vet du var jag finns! :D
Jag har köpt och sålt mer senaste 2 månaderna än jag gjort totalt de senaste 3 åren...Får nog återgå till att kolla en gång i veckan och vara nöjd som innan! DD:n är fortfarande för bra för att lämna men en sån där grön marvelhjälte och eventuellt annat finns tillgänglig ;)
 

rgladh

Omega
Just nu ligger köp längre fram i tiden, men lik förbannat ska man in för att ”kolla läget”. För närvarande kollar jag läget ett par gånger om dagen.
 

demondave

Rolex
Kollar någon gång ibland, konstaterar mest att jag är för sent ute för något som vore kul och att det är bumpar av samma klockor som inte lockade sist, typ :)
 
Topp