• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ofta tror du att du spottar en fake på stan.

Haha liten kul story,
För något år sedan när jag skulle hem med bussen på kvällen med en kompis ,kom bra mycket äldre killar och påpekade min klocka och frågade om det var en RÅLEKS, lite obehaglig känsla. Hade en DJ på den tiden och med åldern på min sida kunde jag lätt säga att det var ett nyköp från Thailand och killarna gick sin väg då.. Kunde sluta riktigt illa beroende på vad jag svarat :D
Kanske lite tvärtemot vad denna tråden handlar om, att hävda att äkta är fake, men tycker ändå den platsar:rolleyes:

Haha liten kul story,
För något år sedan när jag skulle hem med bussen på kvällen med en kompis ,kom bra mycket äldre killar och påpekade min klocka och frågade om det var en RÅLEKS, lite obehaglig känsla. Hade en DJ på den tiden och med åldern på min sida kunde jag lätt säga att det var ett nyköp från Thailand och killarna gick sin väg då.. Kunde sluta riktigt illa beroende på vad jag svarat :D
Kanske lite tvärtemot vad denna tråden handlar om, att hävda att äkta är fake, men tycker ändå den platsar:rolleyes:

Känner igen mig lite i det, får ibland frågan från random folk om min klocka är fejk och säger vanligtvis alltid ja. Känns bättre att lägga energi på folk som kan klockor och vill ha en vettig konversation kring klockintresse än att svara på en sådan fråga.

Haha liten kul story,
Inget konstigt med det. Det gör jag själv när situationen känns olustig.

Känner igen mig lite i det, får ibland frågan från random folk om min klocka är fejk och säger vanligtvis alltid ja. Känns bättre att lägga energi på folk som kan klockor och vill ha en vettig konversation kring klockintresse än att svara på en sådan fråga.
Inget konstigt med det. Det gör jag själv när situationen känns olustig.
Lite synd att det ska vara så :oops:

Det roligaste som finns är ändå när folk har en fakemodell som t.ex. Rolex aldrig tillverkat och säger: "Det är limited-edition, rolex gjorde bara 50 sånna. Jag betalade 200 lax för den och den gick bara att beställa"

Aa men, okej. Kul. Hälsa Rolex från mig

Det är väl bättre att kidsen har ett intresse för klockor än att de inte bär någon klocka alls !

Tids nog kommer anställning och en bra lön, då är det väl trevligt om de inte blivit "outade" så att intresset försvunnit. Det är hos dessa unga som framtidens klockköpare finns.

Själv blir jag mest förbannad på alla dessa låtsaspoliser som ska "ta fast" och vara såååå jävla rediga och duktiga. Vad har man för liv om man stör sig på ett gäng 14-åringar med fejkrollar ? De har ju åtminstone bättre smak än många andra !

Låt dem ha roligt med sina klockor, så köper de tids nog äkta varor när de ska fira sitt första jobb, 25-årspresent till sig själv eller när de gifter sig.

Fast fake kan också vara steget in... Mitt intresse startade med en Exp 1 från Thailand. Nu har jag en riktig =)
Dock var det pinsamt att bli påkommen. Och jag kunde inte tillräckligt om klockan heller..

Det är väl bättre att kidsen har ett intresse för klockor än att de inte bär någon klocka alls !

Tids nog kommer anställning och en bra lön, då är det väl trevligt om de inte blivit "outade" så att intresset försvunnit. Det är hos dessa unga som framtidens klockköpare finns.

Själv blir jag mest förbannad på alla dessa låtsaspoliser som ska "ta fast" och vara såååå jävla rediga och duktiga. Vad har man för liv om man stör sig på ett gäng 14-åringar med fejkrollar ? De har ju åtminstone bättre smak än många andra !

Låt dem ha roligt med sina klockor, så köper de tids nog äkta varor när de ska fira sitt första jobb, 25-årspresent till sig själv eller när de gifter sig.
Helt fel tänk, dagens ungdomar är de som imorgon står före en i kön.. :rage:

:D

Träffa på en ung kille i Toys r Us kassan med en guld Sub som skrek fejk långt ifrån.

Öppnade med att fråga trevlig om han gillade klockor.
Han svarade med att det gjorde han och att den han själv bar på armen var fejk ganska snabbt inpå konversationen.

Uppmuntrade och sa att en dag så kanske den kommer vara en riktig en.
Vi stod en stund och diskuterade vilka han gillade mm medan barnen köpte sina leksaker då det va lugnt i butiken med lite folk.

När man ser en 18-20 åring med intresse men brist på pengar så är det en sak.
Drömmen i framtiden är att han kan uppfylla och köpa en riktigt.

Värre med äldre som har pengar med fejk.

Tillbaka
Topp