• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur säkert är trusted checkout på Chrono24

Caravelle33

Vacheron
Hej! Har hittat en väldigt bikkig PAM00560 på Chrono24. Säljaren har bara genomfört 1 trusted checkout på Chrono24 och har inga recentioner. https://www.chrono24.se/panerai/luminor-base-8-days-44mm--id8700427.htm
Jag har googlat företaget ich får då upp en mjukvarufirma. Jag skickade frågor till säljaren och dom påstår att företaget handlar med klockor som bislyssla. Det hela får mig självklart att bli misnst sagt tveksam, jag har dock ingen erfarenhet av Chrono24 och deras trusted checkout. Hur säkert är det? Är det fool proof eller riskerar man att bli blåst även där?
Erik
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Trusted checkout fungerar.
Du betalar till ett kundmedelskonto och dom skickar klockan, du hämtar klockan och meddelar att klockan har kommit och då släpps pengarna. Jag har köpt klocka så och allt fungerade som det skulle då iaf.

Men för du inte ungefär samma pris hos en AD om du frågar?
 

Caravelle33

Vacheron
Jag vet inte hur stor prutmånen är hos en AD, klockan är listad på 59000kr hos Krons och Nymans. Här skulle den ny kosta ca 17000kr mindre.
 

Caravelle33

Vacheron
Var inne på både Nymans och Krons idag. Nymans kunde ge en liten rabatt och Krons kunde dubbla den men dom hamnade ändå för långt ifrån priser på Chrono 24.
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Trusted checkout fungerar.
Du betalar till ett kundmedelskonto och dom skickar klockan, du hämtar klockan och meddelar att klockan har kommit och då släpps pengarna. Jag har köpt klocka så och allt fungerade som det skulle då iaf.

Men för du inte ungefär samma pris hos en AD om du frågar?
Vet du om pengarna släpps så snart jag hämtar ut klockan eller hinner/får jag verifiera äkthet/urverk hos lämplig AD/kunnig?
 
Topp