• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Kraftigt reducerad samling i dag, gått från 12 ned till fem. Men jag har nu ur för alla behov. ”finklockan” är min kära Avenger GMT som är den bästa jag ägt:). Min första ”vuxenklocka” Certina DS action. Seiko 5 som är en kul beater, Casio FW-91 ”bara för att”, kommer dock aldrig att bära den pga. storlek & vikt. Slutligen min nya löparklocka (Polar M430), kan mer än jag behöver:rolleyes:
41A7145E-B79E-4FE5-8040-4BE3405FC8F2.jpeg
 

Mvnordlander

Cartier
Kanske dags att göra en uppdatering här.

Bytte nyligen ut min Casio MDV-106 mot en Sinn 104 som jag är störtnöjd med!
Har begränsat mig till 5-6 klockor för att kunna fokusera mer på kvalitet över kvantitet. Nästa sommar ska Seiko-stålisen uppe till höger bytas ut mot en Speedmaster och träklockan uppe i mitten ska bytas mot en Swatch Sistem 51 i nån rolig färg. MVMTen nere till vänster vill jag byta mot en Junghans Max Bill men eftersom jag sällan använder dressare så är det inte prio. :)
Ful-seikon uppe till vänster får vi la se vad det blir av sen. Kanske nån kul vintagepjäs.

20171125_123027.jpg
Kul med Sinnen. 104an är verkligen en trevlig klocka. Du ser ut att ha gott om natos att variera den med också. Sålde min på forumet för ungefär 1år sen, saknar den ibland.
 
Kul med Sinnen. 104an är verkligen en trevlig klocka. Du ser ut att ha gott om natos att variera den med också. Sålde min på forumet för ungefär 1år sen, saknar den ibland.
Tyvärr har jag inga natos just nu eftersom både Casion och SKXen kör 22mm, men beställde lite band tidigare i veckan så nästa vecka blir det andra bullar!
(Skäms nästan lite men just nu sitter den på ett läderband jag fick med min MVMT...)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Medioker bild på en medioker samling :D
B77C7702-4B74-4D4C-9B51-3AC5AF8949F1.jpeg

CW trident, Obris Morgan Aegis och Seiko skx. Seikon tänker jag att den inte gillas, tar på och inser den är rätt trevlig. Inte minst på crafter blue

In näst behövs nog en flygare eller något i mässing/brons :)
Hur var det nu då, Chris Ward ör ett brittiskt märke? Gillar din trio! :)
 
Topp