• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser jag om en 16610LV är äkta?

Malte

Omega
Jag har redan en 16610 och är nu på jakt efter en 16610LV.
Men hur vet jag att det är en äkta LV och inte bara en 16610 med grön bezel? Finns en hel del klockor på chrono, de som är hyfsat prisvärda är utan papper så klart...
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag har redan en 16610 och är nu på jakt efter en 16610LV.
Men hur vet jag att det är en äkta LV och inte bara en 16610 med grön bezel? Finns en hel del klockor på chrono, de som är hyfsat prisvärda är utan papper så klart...
Tavlan och visare är annorlunda. Går iofs att byta. LV finns inte med lugholes och bara med sel
 
Senast ändrad:

Malte

Omega
Denna tex.
 

Bilagor

  • 4349929b_xxl.jpg
    4349929b_xxl.jpg
    64.2 KB · Visningar: 162
  • 4349929d_xxl.jpg
    4349929d_xxl.jpg
    95.3 KB · Visningar: 166

Asplund

Patek
2-Faktor
Det vet du inte utan cert.

Dock känns det som att det kostar lite för mycket att byta tavla, visare och insert för att det ska vara lönsamt att fuska till den?
 
Senast ändrad:

anno1884

Panerai
Det ska finnas en bra länk i en annan tråd som visar alla olika serier på LV, visar ju såklart inte om klockan du tittar på är äkta men det hjälper till att jämföra. Det är små detaljer som skiljer beroende på årsmodell. Tyvärr hittar jag den inte, någon annan som vet vilken sida jag menar?
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Första exen av 16610LV kom 2003 (sen y-serie) och tillverkades till 2010 (random & g-serie). På modeller med papperscert (2003 - 2007) står det inte LV på certet eller på det gröna hologramet på bakboetten utan endast på den vita ytterkartongen och det gröna swimpruf tagget. På modeller med plastcert (2007 - 2010) står det LV på certet. På U.S.A papperscert kan det stå 16610LV om det är printat och på U.S.A plastcert både V eller LV.
Plastcert och Rolex gravering på innerringen kom i mitten på z-serien 2007.
En bild på min 16610LV z-serie från 2007. Det står 16610LV på ytterkartong och swimpruf tag. Endast 16610 på gröna hologramet och certet.
015.JPG
 
Senast ändrad:
Topp