Jag har flitit använt min Tissot PR100 Cronograph Automat (köpt begagnad i Tyskland) i drygt 10 år och nu har den till slut börjat sacka efter och stannar ibland. Saknaden blev för stor och jag köpte en exakt likadan med annan urtavla förra året. Den ville dock inte fungera perfekt och stoppuret stannade efter några minuter. Packningen var ej heller riktigt tät och fukt dök upp i glaset. Jag fick dock upp boetten och torkade upp den. Nu har jag alltså två auto kronografer Tissot som inte går. Den lokale urmakarbutiken berömde modellen och menade att en ny i den kvaliteten låg på runt 15 000 kr men ville samtidigt ha runt 4000 kr per styck för service, vilket kanske är begagnatvärdet för en fungerande. Och tyvärr helt uteslutet att betala för mig som pensionär utan ATP med mera.... Min Tissot Wood Watch får tjänstgöra så länge (snygg den med) men jag vill ju gärna få igång kronograferna. Alltså, hur gör jag? Finns det någon väg ut för dem eller blir det skrotvärdet bara? Utlandet eller kanske någon pensionerad urmakare som kan göra något på fritiden? Tacksam för tips!