• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur sitter ert NATO/Zulu

Oyster

Omega
Som rubriken lyder, undrar jag hur ni bär ert band.

Jag såg just denna film, och blev lite fundersam över om det verkligen är så man bär ett nato (tänkte på andra sättet).

Jag provade själv, och det ser inte så värst tokigt ut, även om slutet av bandet sitter på undersidan av armen..

/O
 
Jag brukar kapa bort en bit så att spännet hamnar mitt bak på handleden. Å natot blir bara enkelt under klockan då. Jag brukar korta av det också så jag slipper vika tillbaka på slutet... svårt att beskriva i ord!
 

Oyster

Omega
Jag brukar kapa bort en bit så att spännet hamnar mitt bak på handleden. Å natot blir bara enkelt under klockan då. Jag brukar korta av det också så jag slipper vika tillbaka på slutet... svårt att beskriva i ord!


Jag vet vad du menar. En del band är något längre, en del är något kortare. De korta stör jag mig så förbaskat på, för de flärpas upp under fästet, eller vad det nu kallas.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
On topic så har jag aldrig sett det andra sättet. Har iofs inte hittat något skönt Zulu än och mina fjant naton är nästan för korta som dom är, dvs jag har inte behövt trixa för att "minska" längden på dom.
 

jabla

Sarlacc
Vanligast måste vara som första sättet i filmen, tittade faktiskt färdigt innan jag läste resten av tråden dock med snabbhoppning.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag brukar alltid köra det första och jag gillar när man viker in flärpen på slutet :)


Samma här, men 27cm band på några av mina klockor blir för kort, sprintarna sitter ganska högt upp i bandhornen vilket gör att natot tar en "lång väg" och det blir ingen flärp kvar. :(
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Då har du stadiga handleder till skillnad från mina späda flickhandleder :) 27cm har alla mina natos.


Nej inte så farligt stadiga, men på en klocka med lite högre boett så "svänger" bandet upp mycket runt kanten innan det går runt sprinten och ned igen. (Om nån förstår vad jag menar). På tunnare klockor brukar 27cm sitta bra men inte behöva kortas alls.
Men man är ju Norrlänning så riktiga kolibri-armar har man ju inte ;)
 
Jag hänger tyvärr inte med riktigt. Gör en ritning :)

Nä så kul ska vi inte ha... :happyhappy: Nä men jag kapar bort en bit + 1 ring så det blir som en onepiecestrap, eller typ ett 3-ringars zulu - förstår du nu då?
nato-watch-strap-nylon-g10-00.jpg
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag gör på det första sättet, men jag föredrar att vika den överblivna flärpen in mot klockan.
 
Topp