• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur sitter ert NATO/Zulu

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag klipper av flärpen och syr på den längre fram för att få spännet rakt under armen...
lTkOrsC.jpg

v99o1QV.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mitt sitter helt OK trots invikt flärp och spänne på sniskan!
12EC2E8C-E621-41D0-9B43-B836FE648684-580-0000006DF4743BD7_zps680e3899.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade ingen aning om att man kan sätta på naton från andra hållet. Ser allmänt mysko ut. Hela vitsen är ju att klockan låses i bandet så att inte metalldelarna stöter emot klockan. Håller dock med om att underflärpen kan få vissa klockor att bli för höga. Min mm300 blir exempelvis väldigt hög på ett vanligt nato så då kör jag med ett velcro från GGB istället. Där är det enbart ett lager tyg mellan klockan och armen.

Såhär ser det jag kör med ut:
axZmGifAnimation.gif



Ett annat alternativ är ju att köpe ett velcro som inte låser klockan, likt detta:
axZmGifAnimation.gif
 

plexan

Cartier
Har inte läst igenom allt, men jag kör ett annat alternativ jag tycker funkar kanon om det är lite långt. Jag viker den inte dubbelt i den första ringen utan låter natot gå igenom sen över och ner till ringen närmast spännet, där viker jag natot dubbelt mot klockan och trär in ;)
 

Medstil

Omega
Jag säljer Morellato i Sverige nu...och som någon sa så sitter dom perfekt direkt,utan
Massa trixande och grymt bra kvalitet men lite dyrare. Men det kan man väl unna sin klocka :)
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Är det någon som klippt av sin Nato i slutändan? Alltså så att man inte behöver flika tillbaka så mycket.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Hur gör ni när ni kortar då, klipper en snygg halvcirkel bara? behövs det typ brännas för att den inte ska frasa upp sig?
 

TheBear

Omega
2-Faktor
För att slippa starta ny tråd när det finns en med liknande tema då jag inte hittade det jag sökte - Hur använder ni 5-rings zulu, som 1 eller 2?
1
zulu5.jpg

2
zulu52.jpg
 
Topp