• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ska man göra om Rolex AD köper klocka själv?

catken09

Basic
hej, va inne hos rolex AD i Västerås för några veckor sen och fråga efter Daytona och GMT pepsi, då sa han i kassa att om det är de två model som kommer skulle han köpa ut den och sälja!!!! Då undra jag kan man inte anmäla detta till Rolex på någon sätt att ad köper och säljer den ?(ändra min text, va sur när jag skrev ) ” säljare sa bara att han skulle köpt de själv och spara och säljer den vidare sen ” (inget om blocket eller överpris)

Senast ändrad:
kan ju vädra missnöjet till Rolex men sen i slutändan blir det ord mot ord om du nu inte har en ljudinspelning :)

Fast du lär nog ha läst av, missförstått situationen!

Kan inte tänka mig att en säljare skulle våga säga så jämte en kund!

Jag tippar på att han var ironisk och sa något som, att om vi får in dom påtalade klockorna Daytona/GMT pepsi så skulle han köpa dom själv och lägga ut på blocket!

Dels för att det är lång leveranstid på dom och dels för att man kan ta ut löjliga överpriser för klockona!

Senast ändrad:
Håller med Affe. Vi som känner personalen i den butiken, vet att det du refererar till inte kan tolkas på annat sätt än så som Affe beskriver. Sedan kan man ju tycka att de borde tänka på hur påståendet kan tolkas av kunder som de inte känner och vara mer försiktiga med hur de uttrycker sig.;)

Du ställde en fråga de får 100 ggr en helt vanlig dag. Var väl ett kryddat standardskämt som svar?

Senast ändrad:
Ändå skönt att de är ärliga om hur det funkar. Även om de så klart inte säljer via Blocket.

/B

Finns fula fiskar i alla branscher tyvärr, sen att han skulle säga det till dig direkt var nog menat med glimten i ögat. Men det förekommer säkert att "vänner" går före i kön.

många i branschen haltar och håller även på vintage Rolex och vissa Tudor klockor.
Jag har sedan mars försökt köpa ca 7-8 klockor från diverse säljare(butiker) på chrono24.
Flera har resulterat i att de godkänner budet och sen drar sig ur när det är dags att betala.
Dock måste jag nämnar att jag har prutat en del på klockan(runt 5k)

Vanligaste bortförklarningarna:
1. Sold direct to customer in store
2. Shipping execluded (trots att man kommit överens om ett Slutpris
3. Received higher bid

Vet inte exakt vad som försigår i Rolexvärlden :) men det är ju lite ororande om man inte kan få tag på de till slut eller blir helt ”skinnad” för att få tag på en. :pompus:

Dock tror jag att AD är seriösa, med få undantag som låter sina vänner gå före.

samma butik som hade en beggad blnr ute för 100k. #bojkotta
Förstaposten i den här tråden kan såklart förklarad med ett skämt, men att delas begagnade klockor på det sättet som du beskriver känns verkligen inte ok för en AD, då det uppenbart ger ett incitament till att mygla och inte sälja klockor till kunder legot.

hej, va inne hos rolex AD i Västerås för några veckor sen och fråga efter Daytona och GMT pepsi, då sa han i kassa att om det är de två model som kommer skulle han köpa ut den och sälja den på blocket!!!! Då undra jag kan man inte anmäla detta till Rolex på någon sätt att ad köper och säljer den till överpris?
Det låg nog en hel del ironi i det uttalandet..

Senast redigerad av en moderator:
Jag har otroligt svårt att tro att det menades på det viset.
När jag köpte min Hulk där så påvisade butikschefen sitt missnöje med att han vill också ha en Hulk, men han får inte köpa det från butiken. Han får bara köpa modeller som legat i monter en längre tid utan att blivit sålda.

Så det där tror jag inte alls var menat på det viset du uppfattat det.

om det var ironi eller inte är svårt att veta, dock finns det rötägg inom alla branscher

men det där är inte nåt som företaget ställer sig bakom

hej, va inne hos rolex AD i Västerås för några veckor sen och fråga efter Daytona och GMT pepsi, då sa han i kassa att om det är de två model som kommer skulle han köpa ut den och sälja den på blocket!!!! Då undra jag kan man inte anmäla detta till Rolex på någon sätt att ad köper och säljer den till överpris?
Hade du haft kunskap om just de modeller du frågar om, hade du skrattat åt uttalandet. Du vet att efterfrågan är enorm i förhållande till det antal som tillverkas och blir till salu i butik? Tyvärr trodde nog personen att du var mer insatt och därför blev det jättefel. Djupt bitter ironi och insikt ligger bakom ett sånt uttalande. Det är lätt att ta för givet att andra sitter på samma kunskap och insikt som en själv. Det måste man tänka på för det är sällan så.

Jag har otroligt svårt att tro att det menades på det viset.
När jag köpte min Hulk där så påvisade butikschefen sitt missnöje med att han vill också ha en Hulk, men han får inte köpa det från butiken. Han får bara köpa modeller som legat i monter en längre tid utan att blivit sålda.

Så det där tror jag inte alls var menat på det viset du uppfattat det.

Är ju dock inte så svårt att kringå..

När han sedan lägger upp två bilder på "sina båda Daytonas" (i Daytonatråden) så blir man ju väldigt fundersam:cool:

När han sedan lägger upp två bilder på "sina båda Daytonas" (i Daytonatråden) så blir man ju väldigt fundersam:cool:
Utveckla hur du tänker? Han äger två Daytonas sedan tidigare, TT och helguld men vill ha en i stål och går till en AD i tro om att kunna köpa en i stål. Fair enough, vi är många här som vet det uppenbara svaret nej men ändå ett rimligt scenario.

Utveckla hur du tänker? Han äger två Daytonas sedan tidigare, TT och helguld men vill ha en i stål och går till en AD i tro om att kunna köpa en i stål. Fair enough, vi är många här som vet det uppenbara svaret nej men ändå ett rimligt scenario.
Nja, jag tyckte det var mer rimligt innan han lade upp bilder på två egna Daytonas och en Sea-Dweller. Så oinsatt i dagens marknadsläge borde han inte varit så att han inte kunde tolka samtalet rätt. Tycker det liknar troll...

Golare har inga polare :stop:

Tillbaka
Topp