• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ska vi lyckas få en GTG säker?

Privat bevakning och att så sent som möjligt utannonsera var man ska ses. Några här kan nog ta reda på vad det kostar det att anlita Ivan en kväll. Jag har inget emot att betala en rimlig avgift för att få det bra uppstyrt.
Alternativt ses vi bara. Har vittnat flera sällskap röra sig fritt på stan med tillgångar på handlederna motsvarande en bostadskostnaderna för en hel sörmländsk håla utan att någon blivit rånad eller mördad.

Om dyrbara klockor ska ligga framme är nog det bästa att hyra en privat lokal samt ha någon typ av identifikation genom exempelvis en specifik summa via swisch till den ansvariga personen som kan visas upp med mobilen som "legitimation" (vars pengar sedan kan gå till en cateringfirma så är mat och dryck fixat!). Man kan ju ta och logga in på sitt klocksnack-konto upptill för att visa att man är den man utger sig för att vara (om man vill ha dubbel säkerhet).

Hade jag varit på ett GTG med en dyr klocka/klockor så hade jag personligen utan problem låta dessa rulla runt i sällskapet trots att jag aldrig träffat de som är där innan om ovanstående kriterier vore säkerställda.

Efteråt när klockorna sitter på handleden och man så att säga inte drar blickarna till sig går man ut till krogmiljön (om så önskas).

Sedan är det ju såklart tråkigt att det ska vara så här, men det rör sig om rätt stora värden och...... better safe than sorry !

Om dyrbara klockor ska ligga framme är nog det bästa att hyra en privat lokal samt ha någon typ av identifikation genom exempelvis en specifik summa via swisch till den ansvariga personen som kan visas upp med mobilen som "legitimation" (vars pengar sedan kan gå till en cateringfirma så är mat och dryck fixat!). Man kan ju ta och logga in på sitt klocksnack-konto upptill för att visa att man är den man utger sig för att vara (om man vill ha dubbel säkerhet).

Hade jag varit på ett GTG med en dyr klocka/klockor så hade jag personligen utan problem låta dessa rulla runt i sällskapet trots att jag aldrig träffat de som är där innan om ovanstående kriterier vore säkerställda.

Efteråt när klockorna sitter på handleden och man så att säga inte drar blickarna till sig går man ut till krogmiljön (om så önskas).

Sedan är det ju såklart tråkigt att det ska vara så här, men det rör sig om rätt stora värden och...... better safe than sorry !

Jättekul att du bara ramlar in i tråden så här. Du kan ju inte ha läst eller följt tråden överhuvudtaget

Obs detta har inget att GTG att göra. :oops:

Detta har hänt en snubbe tar en taxi på fyllan och somnar sedan vid Liljeholmen (grönområde) så blir denna aningen rövknullad av denna taxi förare samt att denna hade ringt din en vän som gör samma sak (_0_) :meh: :arghh:
Samt att dom tog betalt via dennas Visa kort och plockade allt av värde, Mobil.Nycklar,Guld,mm.

Men om det nu är någon tröst för den som fick det i (_0_) ett antal ggr. :eek: :arghh:
Så blev dessa gripna och dömda för detta (Visa kortet var underlättande i förundersökningen samt Dna och mobil logg)
Mer info kan jag inte uppge.
Kan finnas på nätet. ;)

//Simon
Svårt att tro att det var en förbokad taxi med appen för Taxi Stockholm.

Jättekul att du bara ramlar in i tråden så här. Du kan ju inte ha läst eller följt tråden överhuvudtaget

Nä jag bara snubblade över den, får läsa igenom den och se vad jag missat !

Jag har läst igenom tråden nu och hittar ingen ironi i den. Tråden startad igår. TS ville vad jag förstår ha tips för att göra en GTG säker.

Vad ville du med ditt inlägg !

Senast ändrad:
Svårt att tro att det var en förbokad taxi med appen för Taxi Stockholm.

Jag har inte nämt något ang bokning via appen för Taxi Stockholm.
Denna blev dumpad på platsen där övergrepet inträffade, samt att taxi bilen drog kortet i kort läsaren i bilen och tog betalt.

//Simon

Senast ändrad:
Ser att du tog mig bokstavligen på mitt förslag!
5C22487A-BC04-4FE2-95B5-CF0979A09B13.jpeg

Jag håller med.
Känns SÅ enkelt att någon bjuder in fel person som i sin tur tipsar om GTG'n och "vips" så är skurkarna i krokarna när det är dags att gå hem.
Ingen kommer någonsin veta vem som tipsat skurkarna eller vem som ligger bakom det.

Små slutna sällskap är nog alltid att föredra, på gott och ont!
Det som är så trist men som du säger så är det tyvärr verkligheten

Jag har tidigare inte ägnat en tanke åt det här men jag förstår oron, tycker det händer mycket skit numera.
Händer skit hela tiden. Personlig är jag inte allt för försiktig. Dock så märker man att dom flesta är väldigt försiktiga med vad dom tar med för klockor. Är det säkerheten eller rädslan för att få klockan repad? Den frågar är ju faktiskt värd att ställa

Nu tror jag kanske inte att det är den allra största risken. Har svårt att se att någon som är ute efter det stora klippet leker klocknörd i tre år innan han sätter in stöten.

Jag har blivit rånad på flera GTGer, nästan alltid någon snål, oberäknelig jävel som inte pröjsar för käket och smiter från notan;)
+1 hahaha

Det som är så trist men som du säger så är det tyvärr verkligheten

Händer skit hela tiden. Personlig är jag inte allt för försiktig. Dock så märker man att dom flesta är väldigt försiktiga med vad dom tar med för klockor. Är det säkerheten eller rädslan för att få klockan repad? Den frågar är ju faktiskt värd att ställa

Precis, vill man så går det

Vet fan, känns sjukt orimligt
Jagar du med hyllan? Finns ju muliticitat av en anledning

Jag brukar styra upp ett antal gtger. Jag sovrar ofta bort person inför en gtg om jag inte känner igen Namnet går på en blandning av magkänsla/kollar in folks profiler och det har funkat.

Rent säkerhetsmässigt outar man inte plats och tid i det öppna forumet.

Minns du när vi var på förvärmningen inför vinterfesten ( eller femårsjubileet) Många från KS samlades innan på en restaurang. Många andra också, bland annat någon form av födelsedagsfest. Inför avfärd så besöker många toaletten. Där är också ett glatt gäng grabbar från födelsedagsfirandet. I stimmet av människor går du fram, i tron att de också är KSare, och presenterar dig med ditt nick,
-Det är jag som är Allanballan!
priceless.:)

Jag brukar styra upp ett antal gtger. Jag sovrar ofta bort person inför en gtg om jag inte känner igen Namnet går på en blandning av magkänsla/kollar in folks profiler och det har funkat.

Rent säkerhetsmässigt outar man inte plats och tid i det öppna forumet.

Jo men man kan mulicitera istället för att svara 7 st i separata inlägg. Blir bara rörigt.

Jo det kan man.
Som jag skrev så citerar/svarar denna användare dom inlägg relativt snabbt ca 1-3 min.
Sedan att mulicitera har en tendens att lagga så du inte får med alla inlägg ev fel citat mm.
Men det behöver vi inte gå vidare på, Kommer sluta i en massa låsta trådar. :rolleyes:

Det finns annat i livet ;)

//Simon

På Hodinkee/blogtowatch etc så ser man ju ibland bilder från oliak event med klockor/bilar etc. Vissa känns iofs extremt formella uppstyrda men någon som vet hur man generellt säkrar upp de event som körs via ex Hodinkee?

Minns du när vi var på förvärmningen inför vinterfesten ( eller femårsjubileet) Många från KS samlades innan på en restaurang. Många andra också, bland annat någon form av födelsedagsfest. Inför avfärd så besöker många toaletten. Där är också ett glatt gäng grabbar från födelsedagsfirandet. I stimmet av människor går du fram, i tron att de också är KSare, och presenterar dig med ditt nick,
-Det är jag som är Allanballan!
priceless.:)
Hahahaha lite kul var det. Sådant händer när man är många Lätt att bli förvirrad ;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp