• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur skickar ni era varor ifall ni säljer distans

Det återstår att se. Sjukt att det ska ta så lång tid för dem att svara på en reklamation. Jag tror dock inte att jag kommer få en krona av posten.
Fruktansvärt om det blir så! Det gäller ändå lite pengar. Och den där känslan av maktlöshet när man ska brottas med en myndighet (även om posten inte är en myndighet längre, jag vet) som tolkar sina egna regler och villkor som fan läser bibeln. Ingen avundsvärd situation ni har hamnat i.
 
Jag reklamerade detta ganska omgående till Posten och har fortfarande inte fått något svar på reklamationen. Har ringt dit flera gånger och får alltid samma svar: - Ring tillbaka om ett par dagar. Fick höra av en annan forum medlem som varit i samma sits att det ibland kan ta månader för posten att svara på en reklamation. Riktigt dåligt.

En reklamation får inte ta hur lång tid som helst utan måste avhjälpas inom skälig tid. En skälig tid är inte "månader", 2-3 veckor är skäligt. Gjordes inte bedömningen att någon tömt paketet eller det skall postens utredning kanske försöka visa?
 
Tillbaka
Topp