• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur skydda en klocklänk mot märken från tex. skrivbord?

  • Trådstartare Deleted member 1154
  • Start datum

Freddie L

Panerai
Musmatta...

En äldre dam som jag arbetade med för några år sedan hade svårt att hitta julklappar till sina tonåriga barnbarn. På Ikea hittade hon musmattor i fina färger för någon tia styck, så hon slog till på två. Flickorna blev väldigt förvånade och lite förundrade på julafton, men försökte tydligen iaf se glada ut.
"De där tänkte jag att ni kunde ha när ni åker till fjällen i vår" sa farmor.
"Jaha?" sa flickorna. Resten av sällskapet runt granen var lika förvirrade.
"Ja, så ni inte blir kalla i rumpan när ni fikar" sa farmor.

Sann historia! :)
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Use your shit... Du kommer att få hairlines, massor av dem, under användandet av din klocka. Självklart är man livrädd i början och första repan hugger till i hjärtat men det är först efter det som man kan börja använda klockan på riktigt.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Use your shit... Du kommer att få hairlines, massor av dem, under användandet av din klocka. Självklart är man livrädd i början och första repan hugger till i hjärtat men det är först efter det som man kan börja använda klockan på riktigt.
I´m to old for that shit eller hur var det... man får köpa pre-schratched som är använda så man slipper bry sig helt enkelt
 
Tänk då på oss stackare som bär klockan på höger arm och som även sköter pekandet på datorn med samma arm/hand!
Lösningen för att inte fara med armen över hela bordet är hög känslighet på pekaren och att använda alt/alt-tab till bristningsgränsen.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Ähh, det blir märken. Bara att leva med och lära sig hantera. Jag har tagit av klockan vid några enstaka tillfällen för att bespara den från onödigt skakande (typ vedhuggning och gräsklippning med skakig jävla klippare :D). Annars är den på jämt!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ett tips är att när du sitter framför datorn, dra ner tangentbordet så långt det bara går på ditt skrivbord. När du har en vanlig W-A-D nedsättning på tangenbordet så skall handleden vara utanför skrivbordet och du slipper oroa dig :)
Jag har typ min handled vilandes så...Själva "handen" är på skrivbordet, men resten utanför..Låter lite flummigt. Svårt att förklara, men försök :)
Glöm bara inte att ha ordentligt stöd för underarmar/armbågar. Värk i handleder/axlar/nacke är ingen höjdare...
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Problem solved, shoppade 2 musmattor på lunchen

image.jpg
Erhm, 29:90 minus 25% = 5:- :confused:

Eller är marknadsföringstanken: "Vi visar att den kostade 29:90 förut och så sänker vi den till 5:- för att sedan ytterligare dra av 25% så att folk tycker att det blir ett ännu bättre pris istället för att sätta ut 3:75 direkt..."?
 

cab

Audemars
2-Faktor
Jag förstår inte problemet...
Klockan som alltid används. Jobb och meka, knulla och äta. Claspen är något överpolerad genom åren men det skiter väl en raggare i.
20150723_144620.jpg
Jag skulle iaf valt en som inte polerad om valet fanns (är dock inte raggare heller). :D

Klockor är tills för att används såklart och jag gråter inte över repor som uppstår. Fast kan jag undvika en del så gör jag det.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag skulle iaf valt en som inte polerad om valet fanns (är dock inte raggare heller). :D

Klockor är tills för att används såklart och jag gråter inte över repor som uppstår. Fast kan jag undvika en del så gör jag det.

Jag vill inte repa min. Och gör inte det med flit heller.
Men ibland så händer det. Och det har aldrig varit under själva meka det jag repat den, utan under enkla vardags sysslor och desk diving :)
 

Ponlarsson

Panerai
Om det är så jobbigt att repa länken, ta av klockan och lägg den på något mjukt medan du sitter vid skrivbordet. Plocka upp när det är dags att ta obligatoriskt wristshot till "Dagens klocka..." och lägg tillbaka därefter?
 
Topp