• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur slutade månfas-letandet

mouqvist

Rolex
Trevlig klocka!
Se till att berätta lite mer om den, annars kommer tråden att låsas för brott mot nya regelverket, om admin är konsekvent vill säga.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Ett mycket intressant och bra val av månfasklocka, denna Zenith. Föredrar när datumvisningen är som på denna!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tråden hade ett perfekt tempo när man läser den för första gången och allt redan är skrivet och utrett... ;)

Härlig klocka men vore kul att få höra lite mer, vad är det för urverk, årtal...?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sorry for pooping, but:
Fattar inte hur svårt det kan vara att göra en riktig paketöppning. All info stod ju i gripenbros annons, bara att kopiera. För övrigt fin klocka, men 10000kr för dyr om du betalade annonspriset. Finns ju ny för nära det priset.
 

Petter

Omega
Lite kort info om klockan kommer här.
Har nu haft den i min ägo bara några dagar så den är fortfarande färsk för mig. Klockan är ursprungligt såld i december 2011 och är således ganska precis 3 år. Haft en ägare som enligt egen utsago haft den i vindern mest. Detta betyder att klockan saknar spår av användning.






Modell: Zenith Captain Moonphase Ref.nr: 03.140.691 Urverk: Elite 691, automat. Mäter 40mm diameter.
Glasbaksidan visar det välgjorda verket. Kronan kan dras ut i två steg. Steg 1 datum, steg 2 tid.

Månfasen ställs genom att, med medföljande specialverktyg, trycka in den lilla "knappen" på boettens vänstra sida. Tim/minutvisaren ska stå mellan kl.3 och 9, vid dessa inställningar, för att inte skada verket.


Klockan är mycket bekväm att bära och själv tycker jag den växer irl jämfört med att se den på bild.

Har tidigare inte ägt någon Zenith men upplever helt klart att det mycket kvalité i alla detaljer utan att för den skull "sticka ut".
2014-11-23 12.01.09.jpg
2014-11-23 12.04.36.jpg
2014-11-23 12.26.02.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ingen tvekan om att Zenith gör bra och snygga klockor (även bra och fula). Vad man ofta glömmer är att detaljer som ser plottriga ut på bild oftast ger ett mindre skrikigt uttryck IRL.

Strukturen på tavlan ovan blir ju rätt plottrig på makrobild, men jag tvivlar inte på att den är lagom IRL.
 

Petter

Omega
Så slutade mitt månfas-letande!
Försökte medvetet illustrera själva "resan" från tanke till handling, därav de sega uppdateringarna. Jag kan tycka att resan många gånger är nog så intressant som själva målgången eller inköpet. Träffade några forum-medlemmar och och flera AD och har lärt mig lite mer.

Tack för era kommentarer!!
 
Topp