• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur sorterar ni era klockor?

Hur sorterar ni era klockor?

  • Tillverkare, från Alfa till Omega

    Röster: 3 4.8%
  • Färg

    Röster: 2 3.2%
  • Modell - dressare, dykare, flygare, osv

    Röster: 30 47.6%
  • Armband - Länk, gummi, läder

    Röster: 6 9.5%
  • Ålder

    Röster: 3 4.8%
  • Annat

    Röster: 25 39.7%

  • Totala väljare
    63

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Den där klocklådan med tio fack som jag trodde skulle räcka länge är fylld till bredden och det har blivit dags att köpa en till. I väntan på det hamnar en del klockor utanför och för varje klocka som kommer till blir det svårare att välja vilken som ska få vara utanför, och framför allt vilken ordning som är lämpligast att sortera dem i.
Hur gör ni?
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Den där klocklådan med tio fack som jag trodde skulle räcka länge är fylld till bredden och det har blivit dags att köpa en till. I väntan på det hamnar en del klockor utanför och för varje klocka som kommer till blir det svårare att välja vilken som ska få vara utanför, och framför allt vilken ordning som är lämpligast att sortera dem i.
Hur gör ni?
Köp en låda till! Eller två till...
Själv sorterar jag inte alls....;)
 

LS

Panerai
2-Faktor
Bokstavsordning efter
1. Tillverkare
2. Modellnamn

Därefter i färgordning efter alfabetisk ordning på färgens namn.

#aspergers

Skämt åsido, har inte speciellt stor samling så det blir lite huller om buller ordning. Har dock min kryddhylla i bokstavsordning så... :D
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
De ca 5 klockor jag har ligger slumpvis i lådan tillsammans med band och verktyg. Använder normalt alltid samma klocka, är i princip owg.
På semestern har jag två klockor, de ligger brevid varandra i en bokhylla.
Och så en bild på min owg-klocka från tidigare i somras.
@Urkvinnan hur ser din låda ut?
image.jpeg
 

Husse

Patek
Klocklåda?
Här har vi blandat i porslinsskåpet, badrumsskåp och en gammal original Certinabox!
Funkar sådär;)
 

jabla

Sarlacc
Några i windern, några i klockrullen.
Naturligtvis sorterade i bokstavsordning och årtal. ;)
Och så en på armen förstås. :)
Min Tudor har jag gömt på något listigt ställe här hemma för två månader sedan och fortfarande inte hittat.:(
 

Cryssarn

Rolex
Har en låda med två rader. uppe till vänster fram till mitten är det vintage...mitten fram till uppe till höger är det quartz och min första automat.
nedre raden går det i märkesordning. vete fan var min air king ska ligga sen.. blir nog att göra sig av med ett par Glycine från nedre raden :p
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Uppifrån ner - mekaniska, quartz, automatare
höger vänster - från mer handledstid till mindre :)


... Nörderi på hög nivå



WP_20160725_00_54_26_Pro.jpg
 

Jonaz

Rolex
Tre favoriter i en synlig winder, nio blandade i en egenbyggd klockbox och resten i en verktygslåda från classe. Ingen direkt ordning då de flesta är dykare.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Bra fråga och högst WISigt men billigast längst ut till vänster och allt finns på en lack hylla från IKEA. F91W längst börjar :cigar:
 
Topp