• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur sorterar ni era klockor?

Hur sorterar ni era klockor?

  • Tillverkare, från Alfa till Omega

    Röster: 3 4.8%
  • Färg

    Röster: 2 3.2%
  • Modell - dressare, dykare, flygare, osv

    Röster: 30 47.6%
  • Armband - Länk, gummi, läder

    Röster: 6 9.5%
  • Ålder

    Röster: 3 4.8%
  • Annat

    Röster: 25 39.7%

  • Totala väljare
    63

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
De ca 5 klockor jag har ligger slumpvis i lådan tillsammans med band och verktyg. Använder normalt alltid samma klocka, är i princip owg.
På semestern har jag två klockor, de ligger brevid varandra i en bokhylla.
Och så en bild på min owg-klocka från tidigare i somras.
@Urkvinnan hur ser din låda ut?
image.jpeg
Här är den. Diverse G-shocks och Slagtåliga saker ligger bredvid.
image.jpg


Några i windern, några i klockrullen.
Naturligtvis sorterade i bokstavsordning och årtal. ;)
Och så en på armen förstås. :)
Min Tudor har jag gömt på något listigt ställe här hemma för två månader sedan och fortfarande inte hittat.:(
Har du kollat i bastun, @jabla ?
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Allt i en enda röra tillsammans med näsdukar, manschettknappar och slipsar
I en annan låda finns en klocklådan men den är tom
 

Writer136

Panerai
Sorterade mina lite efter vad för sorts klockor det är.
Stål g-shocks till höger, dykare uppe till vänster o nedre vänstra blev som det blev.
La upp denna bild i hemslöjdsforumet också och vart riktigt nöjd med klockcaset.
DSC_1698.JPG
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
VART köper jag dylik maskot ???
Är på semester i Hemavan. En familj vi känner flyttar till Svejts (som det heter i Norge) och sålde olika saker på loppis. Hittade denna för 2:-. Slog till direkt. kanske blir en paketöppning senare... Den kommer få en framstående plats i klocksamlingen när vi kommer hem.
 

Tarkovski

Omega
Jag har relativt få klockor i min låda, tre närmare bestämt. Det är handdragna vintagehistorier som jag sorterar efter armband.
 

månljus

Panerai
Dom som används mest hamnar i klocklådan, där jag inte sorterar på något speciellt vis. Dom som inte används lika frekvent hamnar antingen vid sidan av eller i en byrålåda.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Modellvis först och sedan från yngst till äldst. (T.ex. dykare yngst till äldst, vardagsstål yngst äldst, derssare... osv).
 
Topp