Kai
Silver
Svaret från Liftarens guide... =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svaret från Liftarens guide... =)
Hur långt är ett snöre??
Varför skulle de bli liggandes om du har en kollektion av klockor du faktiskt gillar?1 eller 2 enligt mig. Har man flera ligger de bara och samlar damm största delen av året vilket känns onödigt och gör ont i hjärtat.
Halva dess dubbla längd eller ev. Dubbla dess halva längdHur långt är ett snöre??
för jag bär bara en klocka åt gången och en kommer alltid vara favoriten, så tror inte de andra skulle få uppmärksamheten de förtjänar, men har ju bara en klocka så kan inte säga att jag har någon erfarenhet av att ha flera, så kan ha fel.Varför skulle de bli liggandes om du har en kollektion av klockor du faktiskt gillar?
Vänta du bara. Snart sitter du med tvåsiffrig samling. Välkommen till KSför jag bär bara en klocka åt gången och en kommer alltid vara favoriten, så tror inte de andra skulle få uppmärksamheten de förtjänar, men har ju bara en klocka så kan inte säga att jag har någon erfarenhet av att ha flera, så kan ha fel.![]()
Haha det är så pass. Då är det nog dags att öppna ett spar konto utan frugans vetskap så jag kan börja spara till lite så jag kan komma upp till tvåsiffrigtVänta du bara. Snart sitter du med tvåsiffrig samling. Välkommen till KS![]()
Okej..för jag bär bara en klocka åt gången och en kommer alltid vara favoriten, så tror inte de andra skulle få uppmärksamheten de förtjänar, men har ju bara en klocka så kan inte säga att jag har någon erfarenhet av att ha flera, så kan ha fel.![]()
Behöver inte vara dyrt för att det ska skänka glädje dock. Tänk på dethaha det är så pass. DÅ är det nog dags att öppna ett spar konto utan frugans vetskap så jag kan börja spara till lite klockor så jag kan komma upp till tvåsiffrigt![]()
Förstår det, men det är så väldigt relativt. Tyckte 1 klocka var perfekt när jag hade 1, 2 när jag hade 2, 3 vid 3. Sugen på ny, då får det ju vara 4 som är det nya perfekta för mig.Det där har blivit lite av internets favvo-replik.
Men nu ska min fråga ”hur stor är den perfekta samlingen?” inte tolkas som ”hur stor är den perfekta samlingen objektivt, rent vetenskapligt” utan ”hur stor är den perfekta samlingen subjektivt, för dig?”
De flesta har ju tolkat frågan rätt och också svarat med olika resonemang utan att beskriva hur långt ett snöre är.
Förstår det, men det är så väldigt relativt. Tyckte 1 klocka var perfekt när jag hade 1, 2 när jag hade 2, 3 vid 3. Sugen på ny, då får det ju vara 4 som är det nya perfekta för mig.
För egen del handlar det om att jag får upp ögonen för vissa klockor som jag vill ha, och har samtidigt svårt för att göra mig av med någon befintlig, så samlingen växer med ca 1 klocka per år.
Så naiv man va förr i tiden, 1 eller 2?! haha, nu tycker jag 10-20 kanske skulle vara tillräckligt....1 eller 2 enligt mig. Har man flera ligger de bara och samlar damm största delen av året vilket känns onödigt och gör ont i hjärtat.
Check!!!!Submariner
Explorer
GMT
Det finns en enkel formel för att räkna ut den ultimata samlingen: X=Y+1, där X är det perfekta antalet klockor och Y är det antal klockor du har just nu.
Bara 7 dagar? Säkrare att satsa på 31 eller 365 isåfall.7 st. En för varje dag.