• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur stor klocka kan en kvinna ha?

Mangusta

Cartier
Om vi tänker oss en normalbyggd kvinna med ganska smala handleder, hur stor klocka kan hon ha? Det är ju många som går med snubbens Sub och en hel del kändiskvinnor med Daytona men är inte det lite väl stora klockor på en tjej? Vilken storlek kommer att hålla både i dag och 15 år från nu utan att se konstig och omodern ut?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Min sambo med sin SBDC001 44mm (svart Sumo)

809496d1346581811-so-how-do-womans-mans-watch-differ-imageuploadedbytapatalk1346581810.402623.jpg
 

GurraG

Cartier
39-40 är på gränsen tycker jag, det behöver absolut inte vara små typiska damklockor men 36-37 möjligen 38mm är snyggare. Men jag kanske bara är traditionell och cementerar könsroller...
 

Mangusta

Cartier
44 mm på en smal tjej?! o_O

Jag fattar att man kan ha vad tusan man vill men vad är snyggast på en dam tycker ni? 28 mm? 31? 34? 40?
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Skulle också säga max 40mm. En sub/gmt tycker jag kan vara riktigt snyggt på en tjej.
Här är flickvännen med min 1675. Tycker att hon precis klara att bära upp den men hade den varit några mm större så hade det inte varit snyggt. (Hon har ganska smala handleder)

yRiJwIh.jpg
 

Mangusta

Cartier
Skulle också säga max 40mm. En sub/gmt tycker jag kan vara riktigt snyggt på en tjej.
Här är flickvännen med min 1675. Tycker att hon precis klara att bära upp den men hade den varit någon mm större så hade det inte varit snyggt. (Hon har ganska smala handleder)

HOtS8j7.jpg

Snygg klocka men tycker ni inte att den är i största laget på en tjej? Hela klockan upptar ju hennes handled. Lite kaxigt är det ju förstås å andra sidan. :cool:
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Snygg klocka men tycker ni inte att den är i största laget på en tjej? Hela klockan upptar ju hennes handled. Lite kaxigt är det ju förstås å andra sidan. :cool:
Det beror ju helt på vad man själv gillar. Finns ju även killar som köper klockor som tar upp hela handleden...

Jag säger så här: Så länge personen i fråga trivs kör!!!!!
 

Mangusta

Cartier
Noterar att ingen har sagt klockor på 31 mm eller mindre. Finns ju många klockor mellan 26-31 mm för tjejer. Rolex 26 mm kryllar det ju av och Breitling och TAG bland andra har ett gäng på 28-29 mm.
 

Mangusta

Cartier
Frugan har haft rollar från 26 till 40 mm, och tyckte 34 var perfekt.
002.jpg

Den var fin!

Ni som röstar på större ur, tror ni att det är för att det är mode just nu eller är det vad ni tror att ni alltid kommer att gilla bäst? Kommer tjejklockor på 36 mm se lika bra ut om 10 år som man tycker att det gör i dag?
 

Sond

Patek
Ska man vara extrem generell så säger jag att perfekt storlek är 34mm... Sedan kan 28 passa i vissa kombinationer och 40-41 i andra. Över det börjar det ofta se fel ut. Som med män med mer än 44mm eller mindre än 34mm...
 
Topp