Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men jag vill ta bort den helt?Använd ”Ämnesverktyg” och ändra till lämplig.
Välj ”tillbakadragen” om du inte vill sälja den längre.
Testa kontakta admin/modMen jag vill ta bort den helt?
Det strider mot reglerna att rensa annonser. Följer man inte reglerna (som vi räknar med att du läser) så blir man spärrad från köp och sälj.Ok fixat. Lite meckigt att rensa rent hela trådstarten, kanske läge att införa en liten papperskorg-knapp så man kan skrota hela skiten på en gång? Fattar att de vill ha kvar försäljningar för hjälpsamma prisprejudikat men när man ångrat sig...
Det strider mot reglerna att rensa annonser. Följer man inte reglerna (som vi räknar med att du läser) så blir man spärrad från köp och sälj.
Är det nedanstående passage du menar?
9) Lämna kvar priset på objektet, bilderna och annonstext i annonsen även efter att objektet blivit sålt eller tillbakadraget. Det är en viktig framtida referens.
För den kan göras tydligare tycker jag.
Bara att välja.Ni har faktiskt rätt, den är inte speciellt otydlig vid närmare eftertanke. Dumstrut på mig.
”9) Annonsbeskrivning, pris och bilder ska lämnas kvar oförändrat efter avslut/tillbakadragning. ”Är det nedanstående passage du menar?
9) Lämna kvar priset på objektet, bilderna och annonstext i annonsen även efter att objektet blivit sålt eller tillbakadraget. Det är en viktig framtida referens.
För den kan göras tydligare tycker jag. Jag läste reglerna innan jag postade men om det stått ”OBS: Annonser får ej under några omständigheter tas bort” hade jag aldrig postat min annons. Bara ett tips i all välmening! Ber självklart om ursäkt för mitt regelbrott.
Alla kan ha otur när man tänker, få besitter den mentala kapaciteten att erkänna när man har felNi har faktiskt rätt, den är inte speciellt otydlig vid närmare eftertanke. Dumstrut på mig.
2 cents given: KS är en UX/formulerings-härd som skriker efter att få bli optimerad av någon som är välvilligt inställd till den mänskliga hjärnans felbarhet och olikheter.Dvs trådstarter. Mer specifikt i Köp och Sälj.
hittar ingen generell forum faq, bara regler...
Ändrade du den så den bryter mot reglerna ändå? Pris och returpolicy saknas. Texten berör bilder som inte syns...Ni har faktiskt rätt, den är inte speciellt otydlig vid närmare eftertanke. Dumstrut på mig.
Visst, det låter klokt och bra. Men det var väl bilder utan körkort också?TS hade ju en bild på sitt körkort i en av bilderna så då är det ju inga konstigheter om han sedan förstår själv att det inte är någon bra idé och tar bort det sen.
Visst, det låter klokt och bra. Men det var väl bilder utan körkort också?
Är det inte lite som med manualer, folk är för lata för att läsa sånt. Man skapar istället en ny tråd med frågan som rubrik.2 cents given: KS är en UX/formulerings-härd som skriker efter att få bli optimerad av någon som är välvilligt inställd till den mänskliga hjärnans felbarhet och olikheter.
I en webshop hade man optimerat för sälj, här hade man (iaf före KS-shoppens tid) optimerat för kvalitativt deltagande och för att minimera admins arbetsbörda.
Exempel: hade varit superintressant att se resultaten från ett A/B-test som mäter inkommande volymer PM till admin utifrån närvaron/frånvaron av en FAQ-sida som rapade upp ett gäng olika use-case rubriker, vars svar bara mappar mot befintliga regler.
Exempel 2: ROI på admin-tid för att implementera automatiska den-här-tråden-finns-redan-förslag som dyker upp när man skriver ett nytt ämne? Går mot oändligheten
Fett medtill admin, men betalande medlemmar behöver få lufta sig lite
Trevlig helg för bövelen!
Är det inte lite som med manualer, folk är för lata för att läsa sånt. Man skapar istället en ny tråd med frågan som rubrik.
Eller när man ställer en fråga som lätt kan googlas fram.
Det håller jag med om. Jag brukar googla en fråga och avsluta med Klocksnack. Får då relevanta träffarÄven om man gör sitt bästa lämnar sökfunktionen här minst sagt en del att önska...
Om manualer behövs på ett forum, eller vilken site som helst, har man misslyckats med designen.Är det inte lite som med manualer, folk är för lata för att läsa sånt. Man skapar istället en ny tråd med frågan som rubrik.
Eller när man ställer en fråga som lätt kan googlas fram.
Menade att folk inte läser FAQs, därav alla missar i folks annonserOm manualer behövs på ett forum, eller vilken site som helst, har man misslyckats med designen.
Behövs ingen FAQ om design och programmering görs rätt.Menade att folk inte läser FAQs, därav alla missar i folks annonser
Kan stämmaBehövs ingen FAQ om design och programmering görs rätt.
Han valde alternativ 2. Tråd låses.Bara att välja.
1: Återställ.
2: Block från köp och sälj.