• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur tight vill ni ha armbandet?

Havre

Omega
Relativt tight. Kan pressa in ett pekfinger mellan handled och klocka, men absolut inte mer. Dock skall det finnas liite utrymme för att skaka handleden och därmed byta position på klockan.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Tajt. Vill ha klockan på plats. Den får inte glida ner mot handen. Jag ska inte kunna "skaka" handen o få klockan på en ny plats utan den ska sitta där jag knäpper fast den. Den sitter precis över knölen.

image.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Så länge den inte kan snurra runt och landa på undersidan av armen så är jag nöjd. Hellre slappare än att handen stryps...
 

cedstroms

Omega
Ganska tight, vill helst inte att klockan ska kännas på armen. Blir den för slapp eller för tight tycker jag att det blir ett irritationsmoment.
 

weeklund

Omega
Vill ha det tight. Inte så att den glider runt när jag rör mig. Ska kunna pressa in ett lillfinger ungefär.
 
Topp