• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur tighta upp en slapp Omegalänk

Gnomon

Cartier
Hej.

Är det någons som kan tighta upp eller beskriva hur jag kan göra för att snygga till denna länk?
IMG_0679.jpg



Om inte får ni här en passande låt..

 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej.

Är det någons som kan tighta upp eller beskriva hur jag kan göra för att snygga till denna länk?
IMG_0679.jpg



Om inte får ni här en passande låt..

Du får bjuda på fler bilder. Finna annars två alternativ. Antingen gör man mittbitarna kortare, dvs rundare i profil, nedslipade i längd eller bara ihoptryckta på baksidan. Andra alternativet är små rör runt de stift som mittlänkarnasitter runt. Ingen är jätteenkelt om man inte har pillat med liknande förr.
 

Gnomon

Cartier
IMG_0752.jpg

@Aurum Tack för svar.
Jag tänkte att det var bäst att fråga innan jag gav mig på den och missuppfattade hur den var konstruerad.
Länkarna är tighta på baksidan så det går inte bara att nypa ihop dem.
Är det vanliga bandstift som länken sitter fast i boetten med, det ser ut så?
Kan tänkas att någon har bytt ut dem mot vad som fanns hemma, då borde jag bara kunna byta ut dem mot ett par tjockare och/eller sätta på ett tunt rör eller några lager eltejp för att de skall bygga mer i diameter och tighta upp.
Skulle det inte räcka borde det kanske gå att löda dit en distans som flyttar axeln någon millimeter.
 
Topp