• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur väljer ni dagens klocka på morgonen?

Walk the talk!
IMG_20170313_072750.jpg
 

Ola G

Cartier
Brukar ha 2-3 framme tillgängliga och resten inlåsta, en av de som är tillgängliga är alltid en quartz
Väljer beroende på aktivitet och look
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Fadershan

Patek
Svårt! Jag hoardar klockor och gillar de flesta så ibland måste någon inkvoteras som blivit liggandes länge i skåpet :) Har i princip alltid svarta kläder så inte så mycket att matcha efter. Annars är det typ så här:

Måndag: Välja en som inte använts på länge ( dykare, dress, kronograf m.m.)
Tisdag: Speedy'n, det är som gammalt som det sägs sen gammalt här :p
Onsdag: Vintage dykarkronograf
Torsdag: Välja en som inte använts på länge ( dykare, dress, kronograf m.m.)
Fredag: Fredagsklockan, något med lite guld, oftast 16613.

Kan tillägga att efter hemkost från jobbet brukar jag byta klocka och helgerna ska vi inte äns tala om.. värre än mello, WMA osv i "kostymbyte"
 

St Maxime

KS Explorers Club
ALLTID efter penna:)

Nää, lite efter dagens tänktes aktiviteter och så efter skärp och skor när kostym är på.
 

Bilagor

  • IMG_3577.JPG
    IMG_3577.JPG
    104 KB · Visningar: 53
20170313_204102-1.jpg
Vi får inte ha klockor mm på oss där jag jobbar (livmedelslagar) så den åker snällt in i skåpet...hur jag väljer? Tjaaa...nåt som inte suttit på armen på länge, och när jag kommer hem, gärna min Seiko Padi, :D men just nu en storfavorit från 70-talet Citizen "Bullhead" automatare :):).
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Väljer klocka kvällen innan, baserat på vad jag ska göra på jobbet nästa dag. Klockan KOMMER få stryk=billigare beater. Klockan KANSKE får sig en törn=robustare klocka med safir och länk/nato (ej läder). Ingen risk (kontorsmiljö motsv)=vilken som helst, speedmaster etc.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Vart OWG fram till idag så inte haft några problem med att välja, nu blir det säkert ett glapp utan min Speedy fram till Tisdag. Efter det börjar kanske dilemmat att behöver välja och få dåligt samvete över speedyn. (Vilket jag redan fått ikväll!!!! )
 

Anqan

Breitling
Rullande veckoschema för vardagarna så att det blir rättvist för klockorna. Och lite anpassning för aktiviteter, fest etc.
 
Topp