• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur/var förvarar ni Era klockor?

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Äger ni någon klockbox där ni har alla klockor i eller stoppar ni undan de hemma någonstans?
Hur gör ni då med boxen i så fall, den utgör ju en risk ifall tjuven skulle ha vägarna förbi. Eller förvarar ni de finaste uren i bankfacket?

Blir helt snurrig nu, köper man en klocklåda för 6/10 klockor så vill man (indirekt) fylla alla lådor, men samtidigt skrämmer det en lite att ha alla äggen i en och samma låda.
Har redan försäkringar och allt vad det innebär så från det hållet är det lugnt men de ersätter ju en med pengar och inte med samma klocka, som i många fall är vintage och svår att få tag på igen.

Enklast vore att ha en enda stor/fin/dyr klockjäkel som man bär runt på hela tiden men nu är man så skadad i hjärnan till den grad att man ofta byter klocka under veckans gång.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Lite varstans i huset...på hyllor, bord, skåp, osv. Perfekt för den som gillar att gå och plocka av och på sig lite hela tiden.

Det kanske bygger på att man inte har för dyra klockor. Och tillräckligt stor bostad (alt tillräckligt få klockor), så att hustrun inte blir galen.
 

Mangusta

Cartier
Att ha alla på samma ställe verkar en aning dumt faktiskt. Bortsett från bankfack så är väl det bästa att sprida ut dom i hemmet så att tjuvarna åtminstone måste anstränga sig lite för att hitta dom. Eller hur tänker ni andra?
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Att ha alla på samma ställe verkar en aning dumt faktiskt. Bortsett från bankfack så är väl det bästa att sprida ut dom i hemmet så att tjuvarna åtminstone måste anstränga sig lite för att hitta dom. Eller hur tänker ni andra?
Äsch, då måste jag också anstränga mig för att hitta dem.
Vart var det nu igen den där låg... bakom tavlan, eller var det under golvet i garderoben. Kommer ju aldrig funka.
 

cab

Audemars
2-Faktor
De som inte används får ligga i klockboxen och vänta.

e6aga5e9.jpg
 

naggge

Panerai
Blandat klockbox/singulars mockaetui/löst på byrån/löst i något skåp. Utökar jag samlingen igen blir det bankfack.
 

Boris Balkan

Fark you!
Jag förvarar mina klockor i min James-Bond-skurk-undervattenbas på österjsöns botten. Jag och mina hantlangare planerar att sänka ryska ubåtar för att framkalla ett krig mellan sverige och ryssland. varför? För att manuset kräver det. Just nu sitter jag i en obekväm men cool fåtölj och smeker en vit katt som redan kissat ned mig...
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
De förvaras här ständigt, 4 + 5 i förvaring. Jag har den förhoppningen att tjuven ej hittar hit.
Jag har ett par klocklådor också men de använder jag inte Men har planer på att använda en i Intarsia som jag köpte i Italien i höstas och tänkte då ha lite vintage i den.








/Anders

Vacker klocklåda, men varför är lådorna i så avlånga? Kom den utan "kuddar"?
 

Chattras

Cartier
En liten fundering. Ni som har era klockor förvarade i bankfack, ser ni dessa som ren investering eller är detta klockor ni regelbundet använder? Om ni använder dessa regelbundet blir det inte ett himla spring på banken? Eller väljs en specifik klocka ut och sedan körs den i ett par veckor och sedan skiftas?

/en nyfiken Chattras
 
Topp