• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur vet man om en länk/länkbit är original?

SeikoZ

Diamant
2-Faktor
Hej,

Jag har letat men inte funnit något om ämnet.

Så, jag såg en annons där säljaren påstod att ändlänkarna var ej originala men länken var orginal. Då slog det mig, hur sjutton vet man om en länk eller länkbit är original?

Det säljs ju länkar, länkbitar och spännen lite överallt, det måste ju vara svårt att skilja ifrån en original?

Som med alla typer av piratkopior så finns det bra och mindre bra utförda exempel och till skillnad från t.ex. klockor finns inte heller serienummer att utgå ifrån så precis som du säger kan det vara väldigt svårt att avgöra huruvida länkbitar är original eller ej men jag tänker att om man har möjlighet att jämföra med the real deal och/eller känner till ursprunget så kan man nog vara relativt säker på att det är original. Det finns så klart även sätt att ta reda på om det är äkta guld osv. men det behöver inte heller nödvändigtvis innebära att det är original så visst är det en djungel.

Som med alla typer av piratkopior så finns det bra och mindre bra utförda exempel och till skillnad från t.ex. klockor finns inte heller serienummer att utgå ifrån så precis som du säger kan det vara väldigt svårt att avgöra huruvida länkbitar är original eller ej men jag tänker att om man har möjlighet att jämföra med the real deal och/eller känner till ursprunget så kan man nog vara relativt säker på att det är original. Det finns så klart även sätt att ta reda på om det är äkta guld osv. men det behöver inte heller nödvändigtvis innebära att det är original så visst är det en djungel.
Exakt, det är en djungel och med andra ord är det väldigt svårt att urskilja äkta med fejk.

Tillbaka
Topp