• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur viktig är den vita urtavlan för dig?

Vit urtavla på sommaren?


  • Totala väljare
    120
Doxa PRO är alltid årets sommarklocka, så rätt tavelfärg är alltid orange. Vitt kommer in på andra plats.


Lol, Rolex Explorer 216570 med vit tavla är förra årets sommarklocka och mycket talar för att den kommer att vara det även denna sommar, detta är något som tidigare aldrig inträffat. Alltså att samma klocka vinner två år i rad! :woot::D
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Har bara en klocla med vit tavla. Får se till att skaffa något roligare med vit tavla kanske.

image.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Lol, Rolex Explorer 216570 med vit tavla är förra årets sommarklocka och mycket talar för att den kommer att vara det även denna sommar, detta är något som tidigare aldrig inträffat. Alltså att samma klocka vinner två år i rad! :woot::D

Har tre svarta, två vita och en blå. Roterar alla utom min blåa Aerospace oavsett årstid. Ska däremot bli kul att se min Exp II'a på en solbränd handled mot slutet på sommaren. Köpte den i början på december förra året så jag kan inte uttala mig än om den förtjänar att bli kallad årets sommarklocka.

Mina vita bidrag samt frugans vita Fortis:
Vit x 3.jpg
 

F-L-P

Panerai
Lol, Rolex Explorer 216570 med vit tavla är förra årets sommarklocka och mycket talar för att den kommer att vara det även denna sommar, detta är något som tidigare aldrig inträffat. Alltså att samma klocka vinner två år i rad! :woot::D

Nej.. Varför skulle den vara det? Omröstningar kan man ju inte gå på då det tyvärr är för många som vet för lite som röstar...
Doxa är varje års sommarklocka, så är det. Sen kan omröstningar och sånt komma till andra resultat men det är alltid fel.. ;) (Btw äger ingen doxa)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Min sarb används 90% på vår och sommar, när solen tittar fram känns den vita tavlan helt rätt (och får mer lyster). Vilket förklarar varför den alltid blir sommarklockan senaste tre åren trots försök med annat :)

DSC_0148_zps8d18cddf.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tavlefärgen är inte av största betydelse, men visst kan det vara kul med lite variation. För några år sedan, jagade jag en badduglig vintagedinka med ljus urtavla, och i bra storlek, och fann till slut denna tuffing, som fick hänga med som vardagsbeater i något år...


 

Chuck

Patek
2-Faktor
För mognar vita tavlan obetydlig på sommarn. men skulle inte tacka nej till en Paul newman daytona :borg:
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Vita tavlor är trevligt på sommaren men inget jag hänger upp mig på, här kommer mitt bidrag i tråden.... har faktiskt en vit-tavlad klocka till på ingång i dagarna kom jag att tänka på!
2015-05-27 22.36.12.jpg
 

sjobbe

Cartier
Har nog i all ärlighet aldrig ägt en klocka med vit urtavla, vet egentligen inte varför :D. Får kanske införskaffa något snart.
 
Topp