Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
3-9 är snyggast. Alltid. Men 3-6-9 och 3-6-12 funkar också.
![]()
![]()
Håller med ang 6-9-12Inga förespråkare för 6-12 typ IWC portugiese?
6-9-12 är väl normalt det som retar mitt öga mest.
Vad säger du @Matts ...obalans eller vad gör att man inte gillar lika mkt
Tycker dock det är en finfin klocka![]()
Japp. På något sätt har faktiskt tudor lyckats med denna 6-9-12 variant.Just den är en av få 6-9-12 jag gillar, finns såklart fler men ibland är det svårt att sätta fingret på varför man tycker saker![]()
Kontentan är väl att alla varianter kan funka. Det är när man får balansen fel som det sticker i ögonen. Speedmaster Reduced är väl bästa exemplet, så lik PRO-tavlan men så ful.Japp. På något sätt har faktiskt tudor lyckats med denna 6-9-12 variant.
Kontentan är väl att alla varianter kan funka. Det är när man får balansen fel som det sticker i ögonen. Speedmaster Reduced är väl bästa exemplet, så lik PRO-tavlan men så ful.
![]()
Den här är ju jävligt vass också, helst i original men även re-issuen är grym
![]()
https://klocksnack.se/threads/den-nya-zenith-cronometro-tipo-cp-2-a-cairelli.62105/
Viktigast för mig är nog åldern, jag gillar äldre kronografer. Här två från sent 40-tal.
![]()
![]()
Men, så gillar jag även 70-talet och skapelser som denna.
![]()
Precis så är det.Ordentligt med knappar på den där Le Pharen! Är det snabbväxling av dag/datum och månad till vänster?