• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hurra, fredag - och min första paketöppning!

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Nyvaket klockintresse, har redan fått många bra tips här och funderar/sparar/planerar som bäst för att skaffa en första lite dyrare klocka. Men under allt klocksurfande fick jag syn på en liten sak med lindrig prislapp, blixtförälskelse uppstod och spontanbeställning exekverades. I dag dök det upp ett litet paket från Tokyo...

Är det oartigt att öppna ett japanskt klockpaket med en schweizisk kniv?
DSC01011.JPG


Oj, här var det mycket grejer det står Seiko på...
DSC01014.JPG


Men där är den ju...
DSC01016.JPG


...en grön Alpinist SARB017!
DSC01017.JPG


Just det, ett handledsskott ska det vara också. Nu är klockan i princip fredag, och jag är hemma från kvällspass i kontorsgrottan. Därmed ledig i morgon, så vi firar första klockköpet på många år med en liten stänkare. Skål!
DSC01025.JPG


Sitter som en smäck (både klockan och stänkaren). Gillar den här skarpt än så länge, kan nog leva gott med den medan jag fortsätter drömma, spara, surfa och planera.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Härligt, och Västmanlänning och allt! Snygg klocka, krokolädret var riktigt snygg till den modellen, flög verkligen, ett stort GRATTIS!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Schysst! Grattis!

Hur stor? Undrar hur den skulle ta sig ut på ett ljusbrunt strap, varför inte ett bund för att flirta lite med nya Tudor Ranger? ;)
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
image.jpg


Har funderat, kollat bilder och provat en del.
Enligt mig är mörkbrun croc med pad det som passar bäst. Det som sitter på vid köp är perfekt utseendemässigt fast måste bytas pga bristande kvalitet...

Exakt, det band som kommer med är skitsnyggt men jävligt stelt och plastigt. Det du har på bilden ser ju strålande ut, var hittar man ett sånt?
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Schysst! Grattis!

Hur stor? Undrar hur den skulle ta sig ut på ett ljusbrunt strap, varför inte ett bund för att flirta lite med nya Tudor Ranger? ;)


Tackar! Den är 38 mm, sitter perfekt på min frökenaktiga handled. Nu var jag i o f s van sedan 25 år tillbaka vid en fjäderlätt kvartshistoria, så den här kändes först som att ha en cementblandare på handleden... Men jag vande mig snabbt.
 
Topp