• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hy Moser & Cie Fickur

12345678

Breitling
Blev lite nyfiken på morfars gamla fickur, av märke Hy Moser & Cie.
Vet inte mer än bilderna nedan, och hittar inte mycket info när jag försöker googla på serienummer.
(Vid närmare eftertanke har jag inte öppnat upp och kollat om numret på baksidan stämmer överens med numret på urverket)
Hursomhelst, någon som har någon aning om ålder och värde..?
Skicket är lite slitet, skada på urtavlan vid siffran 5 som synes, osäker på om urverket fungerar, har inte testat vrida igång...

jPhone_Nov 173.JPG

jPhone_Nov 169.JPG

jPhone_Nov 167.JPG jPhone_Nov 172.JPG
 

Bilagor

  • jPhone_Nov 173.JPG
    jPhone_Nov 173.JPG
    100.8 KB · Visningar: 38

Martin Lovasz

Audemars
Man lämnade Ryssland 1917 så den lär vara äldre än så då det finns Rysk text i den. Runt 1910 gick man över till att ställa tiden genom att dra ut kronan, innan fanns en liten knapp jämte bygeln på boetten som man höll in samtidigt som man vred på kronan.
 

Warwian

Cartier
Blev lite nyfiken på morfars gamla fickur, av märke Hy Moser & Cie.
Vet inte mer än bilderna nedan, och hittar inte mycket info när jag försöker googla på serienummer.
(Vid närmare eftertanke har jag inte öppnat upp och kollat om numret på baksidan stämmer överens med numret på urverket)
Hursomhelst, någon som har någon aning om ålder och värde..?
Skicket är lite slitet, skada på urtavlan vid siffran 5 som synes, osäker på om urverket fungerar, har inte testat vrida igång...

jPhone_Nov 173.JPG

jPhone_Nov 169.JPG

jPhone_Nov 167.JPG jPhone_Nov 172.JPG
Lägg gärna upp en urverksbild, jag har nämligen en snarlik Moser vad gäller tavla och är nyfiken.
 
Topp