• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hydromax

JLC

Panerai
2-Faktor
Hej,

Kort inledning och bakgrund till ämnet:
När jag för över 12 år sedan var på en kurs i London hade jag precis börjat intressera mig för klockor.
Hade köpt några Luminox med Rhonda-kvarts-urverk innan men aldrig tagit mig upp över 5K klassen.
Var på en klockbutik i London (kan ha varit inne på Harrods klockavdelning, minns inte säkert) då såg jag ett bås för Bell&Ross där de presenterade sin 10.000m Hydromax som jag även provade och kollade på.
Då ville de efter lite förhandling ha dryga 12 000 SEK, men köpte den aldrig.
Minns att den kom i rätt cool vattentät box med verktyg och tillbehör, gummi- och stållänk och nån slags skruvmejsel.

Tyckte den var rätt smäcker och cool och häftigt med 10 000 meter.
Fylld med nån slags tryckutjämnande olja (Hydroil) och inga reflexer i glaset när man kollade på den från sidan.
Det är ju dock en kvartsklocka (B&R säger själva att det måste vara det för att funka med Hydroil), men gjorde sig bra på det medföljande gummit.

Har kollat lite på nätet och väldigt få som säljer denna.

Någon som har någon åsikt om denna modell, både avseende kvalitet, design, popularitet och även marknadsvärde?
Eller kanske rent utav någon som sitter på denna och kan dela med sig av erfarenheter eller t o m vill sälja?
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag har letat efter den du nämner och stött på den en enda gång på ebay, men då var den lite för dyr. Jag har nöjt mig med den "oljelösa" så länge som jag tycker är riktigt fin. Välbyggd och sitter bra på handleden. Rekommenderas!
image.jpeg
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Jag har letat efter den du nämner och stött på den en enda gång på ebay, men då var den lite för dyr. Jag har nöjt mig med den "oljelösa" så länge som jag tycker är riktigt fin. Välbyggd och sitter bra på handleden. Rekommenderas!
image.jpeg
Vad skulle du säga är ett rimligt pris för en i bra skick med hela orginalsetet (box, straps, tool etc)?
 

Dubbes

Cartier
Jag har letat efter den du nämner och stött på den en enda gång på ebay, men då var den lite för dyr. Jag har nöjt mig med den "oljelösa" så länge som jag tycker är riktigt fin. Välbyggd och sitter bra på handleden. Rekommenderas!
image.jpeg

Det är en fantastisk klocka. Gillar nästa alla B&R från Sinn eran.
Just denna är ju extra speciell. Har bara sett en live. Men ett minne för livet,
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Jag tycker de är riktigt coola, speciellt med vit tavla. Detta är i princip den enda modell med mercedesvisare som inte är tillverkade av Rolex/Tudor men ändå funkar designmässigt.
Jag var på jakt ett tag men orkade inte hålla ut, det var något år sedan och då låg de runt 10 prismässigt.
 
Senast ändrad:

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Vad skulle du säga är ett rimligt pris för en i bra skick med hela orginalsetet (box, straps, tool etc)?
Jag vågar mig inte på att spekulera kring pris då jag bara sett en av dem, men jag vill minnas att den låg över 20k+, dock kan jag inte ta gift på det.

Edit: Kanske mer troligt kring 10-20k som @yonason skriver
 
  • Like
Reactions: JLC

JLC

Panerai
2-Faktor
tack för all input, jag skall leta vidare.

Nån som vet hur länkfästet funkar föresten, verkar vara nåt special.
Kan man köra nato/perlon straps på denna?
Hade varit snyggt med den med vit tavla på ett ljustgult eller vitt perlon...
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Hej,

Kort inledning och bakgrund till ämnet:
När jag för över 12 år sedan var på en kurs i London hade jag precis börjat intressera mig för klockor.
Hade köpt några Luminox med Rhonda-kvarts-urverk innan men aldrig tagit mig upp över 5K klassen.
Var på en klockbutik i London (kan ha varit inne på Harrods klockavdelning, minns inte säkert) då såg jag ett bås för Bell&Ross där de presenterade sin 10.000m Hydromax som jag även provade och kollade på.
Då ville de efter lite förhandling ha dryga 12 000 SEK, men köpte den aldrig.
Minns att den kom i rätt cool vattentät box med verktyg och tillbehör, gummi- och stållänk och nån slags skruvmejsel.

Tyckte den var rätt smäcker och cool och häftigt med 10 000 meter.
Fylld med nån slags tryckutjämnande olja (Hydroil) och inga reflexer i glaset när man kollade på den från sidan.
Det är ju dock en kvartsklocka (B&R säger själva att det måste vara det för att funka med Hydroil), men gjorde sig bra på det medföljande gummit.

Har kollat lite på nätet och väldigt få som säljer denna.

Någon som har någon åsikt om denna modell, både avseende kvalitet, design, popularitet och även marknadsvärde?
Eller kanske rent utav någon som sitter på denna och kan dela med sig av erfarenheter eller t o m vill sälja?

Riktigt jäkla kool. Hoppas att du hittar åt ett exemplar.
 

Samps

Cartier
Ägde en sån för runt 8 år sedan, gav ca 12 tkr för den fullset. Coolt koncept och man får med en pelicase och gummistrap etc. Sålde den när jag insåg att det inte går att byta batteri som på en vanlig Quartz pga oljan.
Lycka till i sökandet, letade lite efter en sån igen för ett tag sen men fanns inga någonstans.
 

Dubbes

Cartier
Ägde en sån för runt 8 år sedan, gav ca 12 tkr för den fullset. Coolt koncept och man får med en pelicase och gummistrap etc. Sålde den när jag insåg att det inte går att byta batteri som på en vanlig Quartz pga oljan.
Lycka till i sökandet, letade lite efter en sån igen för ett tag sen men fanns inga någonstans.

Måste den till fabrik för batteribytte? eller räcker det med AD?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nästan ett år gammal tråd men jag blåsten liv i den ;-)
Jag har en Hydromax men har varit utan den i snart tre månander. Den är på batteribyte med tillhörande "service" hos B&R, AD gör inte bytet.

Hur har det gått...är den tillbaka? Jag har snöat in på Bell&Ross och sitter och läser alla gamla trådar. Hydromaxen är så jäkla hård!
 
Topp