• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hyggliga KS medlemmar..

Tuktuk

Patek
2-Faktor
..finns det fler av, men följande ändå värt att nämna; panik bryter ut när skruven till en av springbultarna på nya Airman går av. PM till Denke för att kolla om han kan beställa nya av AD. "Inga problem, har två jag skickar on the house". Man blir glad av sånt. 200 till BCF på stört :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Det finns de som helt naturligt känner och odlar den sanna KS'andan. De gör oss så glada och uppmuntrar övriga medlemmar till liknande insattser. Sedan finns det andra som resonerar att "inget är gratis", de hoppas jag får en tankeställare när de läser en tråd som denna!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Nu vet jag att det inte är samma sak men tänkte ändå berätta vad som hände hemma precis nu.
Dottern har sedan flera år tillbaka fått en svart Movado med den klassiska punkten vid 12 och inga andra markörer. Den har hon varit väldigt förtjust i men konstaterar att som lärare behöver hon ha bättre/exaktare koll på tiden. Vad gör jag då? Naturligtvis plockar man fram klocklådan och letar fram den omtalade svarta kronograf-Movadon och som varit osäljbar. Den passar henne perfekt. Nu känner man att man gjort två goda gärningar, både mot BCF och familjen, och så slapp den ligga i lådan, oanvänd. Förtjänar åter ett tack till ROB-1832 som skänkte klockan till auktionen den gången!
(Detta var inte menat som ett självgott inlägg utan mer som en kuriosahistoria)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Nu vet jag att det inte är samma sak men tänkte ändå berätta vad som hände hemma precis nu.
Dottern har sedan flera år tillbaka fått en svart Movado med den klassiska punkten vid 12 och inga andra markörer. Den har hon varit väldigt förtjust i men konstaterar att som lärare behöver hon ha bättre/exaktare koll på tiden. Vad gör jag då? Naturligtvis plockar man fram klocklådan och letar fram den omtalade svarta kronograf-Movadon och som varit osäljbar. Den passar henne perfekt. Nu känner man att man gjort två goda gärningar, både mot BCF och familjen, och så slapp den ligga i lådan, oanvänd. Förtjänar åter ett tack till ROB-1832 som skänkte klockan till auktionen den gången!
(Detta var inte menat som ett självgott inlägg utan mer som en kuriosahistoria)
Störtskönt, Tobbe :)
 
  • Like
Reactions: TiE

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Satt förut och tänkte att man skulle skapa en hyllningstråd till den positiva attityden här på forumet, riktigt kul tycker jag. Alltid glada hejjarop och ryggdunk! Känns skönt :) go KS-anda!!
 

Kondoren

Omega
Snoozarn visade på ett handgripligt sätt KS-andan genom att för några dagar sedan svara på min förfrågan om någon kunde låta mig prova en Submariner som passade på en 16 cm liten handled, så att jag på riktigt kunde få känna hur den kändes runt handleden.

Hos Ad villl de ju inte plocka av ändlänkarna, utan man får nöja sig med att hålla den över handleden.

Sann KS-anda.

Jag är nu helt klar över att det ska bli min nästa klocka.

Över huvud taget är den positiva andan här få forumet, befriande annorlunda mot många andra på forum på internet.
 
Topp