• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hyllningstråd - Daviden har gjort det igen

Ariste

Audemars
2-Faktor
Ovationer, donationer - let them rain on your watchified soul! Du har räddat oss från villfarelse, tanken på att behöva besöka grannforumet för att stilla abstinensen känns sådär. Tusen tack, dina timmar innan och i natt för att genonmföra detta uppskattas ska du veta.
 

T.rex

Omega
Ariste skrev:
Ovationer, donationer - let them rain on your watchified soul! Du har räddat oss från villfarelse, tanken på att behöva besöka grannforumet för att stilla abstinensen känns sådär. Tusen tack, dina timmar innan och i natt för att genonmföra detta uppskattas ska du veta.
+1 :D
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
T.rex skrev:
Ariste skrev:
Ovationer, donationer - let them rain on your watchified soul! Du har räddat oss från villfarelse, tanken på att behöva besöka grannforumet för att stilla abstinensen känns sådär. Tusen tack, dina timmar innan och i natt för att genonmföra detta uppskattas ska du veta.
+1 :D

+2
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Fast. Det blev ingen flytt, dock uppdatering av mjukvara.

Som jag skrev i tråden högst upp tyckte jag att det gick oerhört slött halvvägs in. Flyttade tillbaka allt igen.

Domänen råkade jag hinna skicka iväg dock, så under dagen kan klocksnack.se sluta fungera. Jag får skicka tillbaka den igen när det händer.

Dock kan ni alltid nå sidan via http://klocksnack.se.preview.binero.se.
I Tapatalk kan ni behöva logga ut och logga in igen.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Re: Sv: Hyllningstråd - Daviden har gjort det igen

Vi måste styra upp nåt för D. Han ska ju inte behöva betala detta själv.
 

Mr Chance

Kalmar
Kan bara instämma! Och självklart måste möjligheten att donera öppnas, jag vill gärna vara med och bidra.
 

Rivalen

Rolex
Kanon - och snabbt är det. Jag sitter med snigelfart just nu och ändå funkar det perfekt. Öppma gärna upp för donation så kommer det en liten slant ifrån mig, men förhoppningsvis blir det många bäckar små så att du inte behöver lägga till.

Cheers
( jag skulle vilja ha lite fler kul smileys att välja på - vid tillfälle - nångång...)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bara att hålla med i hyllningskören!! Bra jobbat! Inte ett stopp på hela morgonen, härligt :D
 

max

Dancing Queen
daviden skrev:
Som sagt, räkna med lite strul idag.

Väntar med att tacka hyllningskören. ;)
...vi är ju inte mindre tacksamma för alla timmar du lagt ner hittills bara för att det inte är färdigt!
Så denhär kören lär du inte kunna stoppa så lätt :p
 

Rber

Audemars
2-Faktor
daviden skrev:
Som sagt, räkna med lite strul idag.

Väntar med att tacka hyllningskören. ;)

Så jäkla kul att strula med domäner/DNSer. Man tror att allt är löst, det går en timma eller två och sen så behagar omvärlden att ställa om sig och allt går ner igen :D
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Måste också säga tack samt att det med mjukvarubytet går fantastiskt mycket snabbare! (Kör mest via tapatalk) Hoppas att stabilitetsproblemen löser sig också med dagens flytt då.
 

Josef B

Bestraffaren
Jag stämmer in i hyllningskören! Otroligt kul att du orkar lägga ner tid så att vi klocknördar har nåt ställe att vara på! Det finns ju inga andra alternativ! :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Allt för transparensen...


Status:
  • Vi är kvar hos Binero*
  • Jag har uppdaterat och optimerat mjukvara
  • Jag kommer köra ordentliga tester hos City Network innan flytt

* Varför? Jo, runt halv två i natt började jag bli klar med flytten. Testade sidan, och fick en klump i magen. Dåliga svarstider. Bestämde mig för att flytta tillbaka till Binero igen.
De må ha stora problem med driften, men när det fungerar går det fort. Det är inte sirap.

Vad händer nu då?
Jag ska testa vidare hos City Network. Får vi rätt på svarstiderna där flyttar jag igen.
City Network är en temporär lösning, en VPS (egen server) är det enda som gäller i fortsättningen.
 
V

Viggen

Guest
Oavsett flytt eller inte. Stort tack för all tid och energi du lägger ner för att allt skall funka! :) :) :)
 

John R

Panerai
Tack för stort engagemang.

Det hade vart kul om man kunde donera pengar och stödja verksamheten.
Jag har ingen aning om vilka kostnader KS har i bara drift och om donationerna
överstiger kostnaderna kanske de kan gå till någon trevlig fest. Typ ett årskalaste av KS!

/John R
 
Topp