• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hyra hus utomlands en månad hela tjocka familjen september-oktober 2022 - TIPS TACK

Mangbang

Basic
2-Faktor
Planerar att resa utomlands med familjen - två vuxna och 3 barn (10 månaders, 3-åring, 5 åring)

PM:a eller skriv direkt här om ni har några ställen ni har varit på/hyrt eller om ni känner någon som vill hyra ut till en skötsam familj.

Önskemål området:
  • varmt men inte för varmt (ja, men cirka 22-29 kanske?)
  • bra direktflyg från Stockholm (helst inte mer än 4 timmar bort)
  • vi kommer få besök en vecka så behöver ett extra stort rum
  • närhet till strand
  • gärna kustområde (mitt i landet går bort, t.ex. Madrid)
  • närhet till aktiviteter så som lekplats, "vattenland", cykling, äventyrspark etc
  • lugnt område men närhet till stad (ej storstad - Barcelona, Rom etc. går bort)

Önskemål boende:
  • minst 3 sovrum
  • Parkering intill eller nära huset
  • pool (uppvärmd helst men är det ett område som är 25+ behövs inte det)
  • AC
  • Fräscht generellt och i synnerhet fräscht, riktigt kök etc då vi kommer äta i princip alla måltider i huset

Budget: 60-80k för boende

Lite generellt tips kanske men om ni bara ringar in det geografiska området så finns det ett enormt utbud. Det har fungerat utmärkt för både mig och många bekanta men som med allting annat så gäller det att gallra lite baserat på omdömen osv.

Lycka till i jakten! 🙂

Lite generellt tips kanske men om ni bara ringar in det geografiska området så finns det ett enormt utbud. Det har fungerat utmärkt för både mig och många bekanta men som med allting annat så gäller det att gallra lite baserat på omdömen osv.

Lycka till i jakten! 🙂
Tack! Har kollat lite där och på VRB. Alla tips på områden etc mottages och gärna med liknande situation

Låter som att Baskien tickar många boxar. Hitta ett hus med utsikt över Atlanten någonstans mellan Bilbao och gränsen till Frankrike så har ni en hel del utflyktsmål inom räckhåll, surfing för barnen att prova på och framför allt fantastiskt käk. Dålig koll på andra barnaktiviteter dock.

Min sambo och jag med 1 barn gick i samma tankar och försöka få en goare höst nu under 2022.
Vi har valt att hyra ett radhus med pool, 1 timma söder ut från Alicante närmare bestämt Horadada. Vi hade fördel att ha en bekant med ett ställe och då ingick bil som en bonus.
Men vi kollade runt mycket på andra hus i området och ser ut att vara prismässigt bra till platsen.

Horadada är ett väldigt lugnt område vid havet och otroligt många fina golfbanor om man gillar det.

Ända nackdelen jag kan tycka är att det kryllar av Skandinavier och att man inte får ta del av den spanska kulturen, men kanske skönt med tips och när man har barn med.

Min sambo och jag med 1 barn gick i samma tankar och försöka få en goare höst nu under 2022.
Vi har valt att hyra ett radhus med pool, 1 timma söder ut från Alicante närmare bestämt Horadada. Vi hade fördel att ha en bekant med ett ställe och då ingick bil som en bonus.
Men vi kollade runt mycket på andra hus i området och ser ut att vara prismässigt bra till platsen.

Horadada är ett väldigt lugnt område vid havet och otroligt många fina golfbanor om man gillar det.

Ända nackdelen jag kan tycka är att det kryllar av Skandinavier och att man inte får ta del av den spanska kulturen, men kanske skönt med tips och när man har barn med.
Alicante är trevligt 👍🏼 kanske ses i Horadada! Försökte på mig uttalet hemma - flög inte bra

• Like
Reactions: Jey
Låter härligt!
Vi ska iväg på ett liknande upplägg men några månader senare.
Vi valde Gran Canaria, mest pga klimatet och att det är just fräscht där, bra butiker, bra restauranger, snyggt och prydligt, låg kriminalitet (om man nu väger in sånt.)
Har varit där flertalet tillfällen och blir aldrig besviken, finns massor att göra för både barnen och för vuxna.

Tror ni kommer väldigt långt med den budgeten på boendet, vi hittade en fin lägenhet med pool i ett bra läge för 15k.
Däremot är ju flygtiden något längre än vad ni önskade, ca 5.5 tim.

Låter härligt!
Vi ska iväg på ett liknande upplägg men några månader senare.
Vi valde Gran Canaria, mest pga klimatet och att det är just fräscht där, bra butiker, bra restauranger, snyggt och prydligt, låg kriminalitet (om man nu väger in sånt.)
Har varit där flertalet tillfällen och blir aldrig besviken, finns massor att göra för både barnen och för vuxna.

Tror ni kommer väldigt långt med den budgeten på boendet, vi hittade en fin lägenhet med pool i ett bra läge för 15k.
Däremot är ju flygtiden något längre än vad ni önskade, ca 5.5 tim.
Tack! Ja, mycket som är bra där… ska överväga om flygresan funkar med 3 småbarn😅

Tillbaka
Topp