• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I behov av herrskapets smakråd...

Roxen

Cartier
Som rubriken lyder, har under en länge tid varit sugen på ett Cartier Love Bracelet i 18k gult guld. Armbadet är som känt en stilikon av rang, och tanken är att köpa ett vintage med tillhörande karaktäristisk röd box samt mejsel. Ett i schysst skick går loss för en 15' och uppåt.

Så, låt höra vad alla modelejon här på forumet har att säga om detta...!

GaUokl6.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
15? Låter lite billigt, eller?

Är det till a special someone? Jag gillar dem som tusan.
 

Roxen

Cartier
15? Låter lite billigt, eller?

Är det till a special someone? Jag gillar dem som tusan.

Den speciella "någon" är mig själv! ;)
Har kikat runt på Ebay och det går att knipa ett schysst ex för de pengarna... Vintage är inte lika poppis som de nya modellerna verkar det som... :) kul att du gillar de iallafall!
 

F-L-P

Panerai
Gillar dom. fast på kvinnor..

Tänkte slå till på ett till tjejen, var har du letat upp dom? amerikanska ebay?

F-L-P
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Som rubriken lyder, har under en länge tid varit sugen på ett Cartier Love Bracelet i 18k gult guld. Armbadet är som känt en stilikon av rang, och tanken är att köpa ett vintage med tillhörande karaktäristisk röd box samt mejsel. Ett i schysst skick går loss för en 15' och uppåt.

Så, låt höra vad alla modelejon här på forumet har att säga om detta...!

GaUokl6.jpg


Är inte du av manligt kön?
 
C

China

Guest
Just därför jag är något ambivalent, det får inte uppfattas som allt för feminint...

Det är väl sånt där "unisex" som är så populärt numera, eller kanske måste man vara "multisexuell"? Men vad vet jag, som konservativ stofil drar jag gränsen vid en slipsnål, i undantagsfall ett par manschettknappar.;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tror att tanken med de där armbanden är att ena parten ska ha armbandet, andra skruvmejseln.
Vill minnas att jag läste något sådant iaf.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Min tjej har ett i gult guld. Används alldeles för sällan (vilket kanske beror på mig då det är jag som får skruva?;)). Snyggt, men inget jag någonsin skulle sätta på min arm. Varför inte satsa på en Santos eller liknande?
 

Ricrob

Patek
Hehehe, tänkte skriva ngt om han, hon och hen men efter att ha läst igenom svaren känns det lite överflödigt.. ;)
 
Topp