• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I did a boo-boo.. Paketöppning, galenskap och beslutsångest!

Vilken föredrar du?

  • E79362

    Röster: 27 40.9%
  • E79363

    Röster: 39 59.1%

  • Totala väljare
    66

Ricrob

Patek
Jag gick ju och köpte en Breitling Aerospace för ngn vecka sedan, som många säkert noterat. Det är en "vanlig" Aerospace, E79362 på 42 mm och med "Tuxedo-dial, från 2013. Dvs post-Avantage och pre-Evo. Den rackaren föll mig så hårt i smaken att den suttit på i stort dygnet runt sedan dess och jag gillar den verkligen skarpt! Toolig, vass men lätt och med rikligt med coola features och detaljer. Innan jag köpte den funderade jag på en dito fast Evo men slumpen styrde och så blev det.
image.jpg


Häromdagen sålde jag min Oris TT1 och kände att det var läge att köpa ngt nytt igen och idag kom en avi från Posten.. :)
image.jpg

Välpaketerat!

image.jpg

Jävligt välpaketerat!

image.jpg

Sjuukt välpaketerat! Oooh, Blajtling!

image.jpg

Nä men mer plast, extremt välpaketerat måste jag säga men nu är jag snart inne!

image.jpg

Dra åt hällvätte, välpaketerat t.o.m. inne i boxen! Ta lärdom gott folk, om hur man packar för att slippa tråkigheter i postgången!

Och nu då, vad döljer sig under ett halvt ton plast, skumgummi och papper..? (Svårt med tanke på poll'en :D )







Japp, u guest it! En Aerospace!
image.jpg

Närmare bestämt en Aersospace Evolution med Tungstenstavla från 2014, ref nr E79363.

Så.. Varför gör man på dette vise då, kan man ju undra? Jo, helt enkelt för att jag var sugen på en Evo men vacklade på den "enkla" tavlan och stora arabiska index och så styrde ödet mig till en vanlig Aero som sagt. När den vanliga landat och jag gillade den så skarpt , kunde jag ändå inte släppa tanken på om Evon är bättre eller inte, så jag fick helt enkelt för mig att köpa båda, testa och behålla den som känns bäst. :)

Jag fattar nu att jag kan ha satt mig i skiten, dvs gjort en boo-boo, för hur i hällvätte ska jag kunna välja..?

image.jpg


image.jpg


Bägge huserar Breitling cal 79 (SuperQuartz med 3-4 års power reserve och en tidshållning på +/-15 sek/år)-verk, båda är givetvis tillverkade i titan, håller WR100 och visst, de liknar varandra vid anblick men de stora skillnaderna är att Evo'n vuxit till 43 mm från tidigare 42 och även fetat till sig en aning på höjden och fått bredare bandhorn, större krona och kronskydd. Länken är på E79362 Professional Titanium II, medan E79363 (Evo) har fått Professional Titanium III. Båda är 22 mm breda mot boett. Andra skillnader är att Breitling vakt bort den klassiska glasringen på bezeln på Evo och har tvärtom numer ett ngt upphöjt och fasat glas, (båda har helt bedårande ar-coating, som vanligt på Breitling!) ny och större lumepärla och så det uppenbara, ngt större urtavlan med slät finish, större index och ny design på visare.

Så, vad tycker DU? Jag vet ärligt talat inte alls i nuläget. Den äldre tavlan rockar men Evo är fetare och känns gedignare (flugvikare till trots), jag gillar den stora pärlan men tycker visarna är ett nedköp.. Ja, ni fattar! Vilken det blir lär ni se framöver på k&s men det skulle vara kul att höra åsikter!
image.jpg

Tack för mig och tack @BOTL för en exemplarisk affär!

/R
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Grattis, grattis till din dubbel. Jag tycker du ska sälja EVOn till mig;)
Skoja bara, behåll EVOn både länken och tavlan ser bättre ut på den.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Synd man inte kan plocka olika delar och sätta ihop till en... Svårt val men grattis till två riktigt coola klockor! Ska kika lite till på dem och lägga min röst!
 

M021

Rolex
2-Faktor
Grattis! Måste säga att jag gillar den äldre, 42mm, just för att det händer lite på tavlan. (
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul grej! Tycker personligen den sista 40mm-versionen är snyggast, så du behöver köpa minst en till. :D

Senaste versionen tilltalar mig inte alls faktiskt då allt utan visarna maximerats vilket får dem att se pyttesmå ut. Tidigare var det en smidig klocka, men inte nu längre. Blir kul att se vilken du säljer! Har länge velat ha en aerospace men har aldrig kommit till skott av någon outgrundlig anledning. Misstänker att det är en klocka som är väldigt allsidig.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis mannen, testar man inte, så vet man inte :) För mig är det en sk. "No brainer"! Finns inget kul med den nyare, jämfört med den äldre! Tavlan är ju magiskt cool och är ju en väldigt stor del av en klockas utseende. Den nyare är svintråkig i en jämförelse side by side! Påminner lite om en helt vanlig Victorinox, typ. Inget ont om det märket egentligen, men det har ju en bit kvar till Bratte :)
 
Senast ändrad:

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag tycker att den guldfärgade loggan på den äldre sticker ut tillsammans med tavlan! Jag hade sparat den äldre också!
Fina båda två dock!

Grattis Ricrob!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Du är bra tokig du, RicRob. Måste säga, trots att jag själv har en E79362, behåll Evon!
 

Bender

Cartier
Grattis!
Gillar E79362 bättre, mer liv i tavlan och bättre storlek på siffrorna som är förstora för m in smak på E79363!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Cool duo, behåll båda:)
Om jag måste välja får det bli E79362, jäkligt bra klocka!
Saknar min tidigare vittavlade -13 rätt ofta faktiskt..
 

Ricrob

Patek
Grattis, grattis till din dubbel. Jag tycker du ska sälja EVOn till mig;)
Skoja bara, behåll EVOn både länken och tavlan ser bättre ut på den.
Drar ett PM om det blir den som ryker. ;)
Synd man inte kan plocka olika delar och sätta ihop till en... Svårt val men grattis till två riktigt coola klockor! Ska kika lite till på dem och lägga min röst!
Precis så jag känner, designen på tavlan från den äldre i Evo så hade man ju varit klar!
Grattis! Måste säga att jag gillar den äldre, 42mm, just för att det händer lite på tavlan. (
Ja, eller hur!
Kul grej! Tycker personligen den sista 40mm-versionen är snyggast, så du behöver köpa minst en till. :D

Senaste versionen tilltalar mig inte alls faktiskt då allt utan visarna maximerats vilket får dem att se pyttesmå ut. Tidigare var det en smidig klocka, men inte nu längre. Blir kul att se vilken du säljer! Har länge velat ha en aerospace men har aldrig kommit till skott av någon outgrundlig anledning. Misstänker att det är en klocka som är väldigt allsidig.
40-millisar har man ju testat ett par och nä, inget fel på 40 mm men i titan så blir det väldigt fisigt.. ;) Har inte tänkt på det du nämner om visarna och efter att ha kollat extra noga en stund, så kan jag inte säga att jag håller med. Det ser ok ut i proportionerna tycker jag, även om index är i fetaste laget i Evo. Du får väl helt enkelt köpa den som blir fallfrukt och testa?!
Grattis mannen, testar man inte, så vet man inte :) För mig är det en sk. "No brainer"! Finns inget kul med den nyare, jämfört med den äldre! Tavlan är ju magiskt cool och är ju en väldigt stor del av en klockas utseende. Den äldre är svintråkig i en jämförelse side by side! Påminner lite om en helt vanlig Victorinox, typ. Inget ont om det märket egentligen, men det har ju en bit kvar till Bratte :)
Tack men det där får du reda ut lite, fattar ingenting! :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis mannen, testar man inte, så vet man inte :) För mig är det en sk. "No brainer"! Finns inget kul med den nyare, jämfört med den äldre! Tavlan är ju magiskt cool och är ju en väldigt stor del av en klockas utseende. Den äldre är svintråkig i en jämförelse side by side! Påminner lite om en helt vanlig Victorinox, typ. Inget ont om det märket egentligen, men det har ju en bit kvar till Bratte :)
Fattar ingenting av ditt inlägg. :D
Finns inget bättre med den nyare men den äldre är tråkig? :confused:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@Ricrob , har du någon källa på +-15spy? Trodde allt vi visste om exaktheten var COSC-kravet och det är väl +-25spy?
 
Topp