• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I farsans låda...

Snårtas

Rolex
Hittade denna goding, antagligen från 60-talet. Han visste inte själv :) Har legat oanvänd i dryga 30 år, men än är det liv i maskinen. Verkar till och med hålla tiden hyfsat!

Tror ni Farfars Klocka kan rota fram ett nytt plexi till den?

Edit: glömde visst bilden...

Sent from my iPad using Tapatalk HD
zype8yqu.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Ser ut som en fin gammal Certina! Det är nog inga problem att hitta ett glas till den (även om glaset är fyrkantigt).
Till Certina klockor finns det gott om reservdelar. Jag tror att nästan alla urmakare med stil fixar fram ett fyrkantigt Certinaglas.

Snygg klocka!
 

Snårtas

Rolex
Än har jag inte fått klockan... Gillar dock att farsan körde denna på armen (original racingstrap) när han rattade en silvrig/rostig BMW 1600 på 70-talet. Inte undra på att morsan föll som en fura :)
 

Snårtas

Rolex
Kan man inte få se en bättre bild? T ex fokus vore trevligt. :D
För mig blir det inte bättre än bilden jag lyckades ta md paddan. Är helt enkelt för slö för att fota med systemkamera, ladda över till dator och sedan posta. Men jag lovar att ta en bättre bild om pappa renoverar klockan!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Topp