• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I jakt på en blå AP RO 15300

toblov

Breitling
Hej.
Jag skulle behöva lite tips och råd för mitt nästa klockköp som det äntligen börjat dra ihop sig till. Jag har länge varit kär i och kikat på AP RO, och har testat både 36mm, 39mm och 40mm. Om än var inte 39an en 15300 men storleken övertygade i alla fall. 40an var för stor och 36an går bort eftersom jag vill ha blå urtavla. Har försökt läsa på så mycket jag kan lite överallt och 15300 verkar rekommenderas varmt av många. Jumbon är ju rätt mycket dyrare så för mig eller snarare sambon är den prisskillanden svårmotiverad. Så lotten faller på en blå 15300. Jag har suktat runt rätt mycket på Chrono24 senaste halvåret året efter 15300or och ett snittpris på en 15300 i bra skicka med alla tillbehör har legat runt 120 000-130 000kr. Har kikat på nedan annonser men tycker dem ligger lite väl högt i pris. Eller har jag fel, kom gärna med åsikter och synpunkter.

https://www.chrono24.se/audemarspiguet/royal-oak-39mm-blue-dial-full-set-discontinued-15300st--id4209474.htm?urlSubpath=/user/notepad.htm
https://www.chrono24.se/audemarspiguet/royal-oak-auto--blue-dial-39mm-full-set--id3944860.htm?urlSubpath=/user/notepad.htm
https://www.chrono24.se/audemarspiguet/royal-oak-jumbo-blue-boutique-edition--id1858183.htm?urlSubpath=/user/notepad.htm
 
Senast ändrad:

Gold

Panerai
2-Faktor
Priserna har ökat rätt kraftigt på just 15300 senaste 15månaderna. Sedan är den blåa tavlan den mer åtråvärda, och även något klurigare att få tag på, av de som gjorts.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Helt rätt att gå på en 15300, för mig är den perfekt. Var noggrann med servicehistoriken då AP service är långt ifrån billigt.
Slänger med en inspirationsbild på min och en väns.
image.jpeg
 

toblov

Breitling
Tack för svar. Och bilder :) Dem får man aldrig nog av!
Jo har faktiskt funtat på att köpa en med vit tavla och byta. Läste om det på detta forum tidigare, kanske var du som skrev om det :)
Hur ofta rekas service? Klockorna jag kikar på är ju från 2010-2012. Har läst någonstans om 5 år eller något så då är det ju faktiskt nästan dags för det.
 
Senast ändrad:

JesperO

Rolex
Du kan ju alltid köpa en med svart eller vit tavla, sedan lämna in och byta tavla till blå.
Fick pris på det från Nymans tidigare i höstas, ca 10 500:-

Grymt - hade jag inte koll på att man kunde.
Är det bara tavla man behöver byta då?
Känns ju spontant som en rätt bra del... finns ju vita i "överflöd" i alla fall jämfört med blåa... och det känns om det diffar mer än 10 K i pris också.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Grymt - hade jag inte koll på att man kunde.
Är det bara tavla man behöver byta då?
Känns ju spontant som en rätt bra del... finns ju vita i "överflöd" i alla fall jämfört med blåa... och det känns om det diffar mer än 10 K i pris också.
Ja, det är väl bara tavlan man byter. Fick, som sagt, priset av Nymans urmakare som håller till i Västerås.
Har en vit 15300 som jag var helt övertygad om att jag skulle byta till blå så fort jag fick den, men tycker den vita tavlan var mycket bättre än jag trodde, så den har fått sitta kvar än så länge.
…bjussar på en bild.:)
CBE61E64-1E07-44CE-99EE-56C08107B911.jpg
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Ja, det är väl bara tavlan man byter. Fick, som sagt, priset av Nymans urmakare som håller till i Västerås.
Har en vit 15300 som jag var helt övertygad om att jag skulle byta till blå så fort jag fick den, men tycker den vita tavlan var mycket bättre än jag trodde, så den har fått sitta kvar än så länge.
…bjussar på en bild.:)
CBE61E64-1E07-44CE-99EE-56C08107B911.jpg

Samma för mig. Köpte min ny 2012 med svart tavla, hade tänkt att byta till vit eller blå men blev så nöjd med svart så det blev aldrig av. 15300 är helt enkelt grym oavsett tavelfärg.;)
 

Malte

Omega
Lånar tråden lite då jag spanar lite efter en svart 15300. Är väl lite orolig då priserna verkligen gått upp kraftigt sista 2 åren att de kan gå ner lite fort.

Hur som helst, vad bör man ge för en hyfsat 15300 med svarta tavlan?
 
Topp