• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I-landsproblem

Consensus

Omega
Fyra lediga platser i lådan :nailbiting:
Hur ska jag fylla dessa?

image.jpeg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
En skön gammal vintage no name kronograf, risken är dock stor att du inte kommer vilja bära någonting annat...
 

Wboy

Panerai
Ingen samling är ju komplett utan minst en Rolex. Schweiziskt märke som varit med ett tag. Värt att spana in på C24 eller liknande!
 

Consensus

Omega
Hur gick tankarna när du köpte lådan?
Menar du varför Rainer eller inte Reiner-låda? Eller varför just åtta platser? Just åtta hänger nog på att jag "måste" ha plats för en Explorer II m vit tavla, en Milgauss, en Sub och ev en Daytona. En DJ kan ju senare ge plats för en DD . Det är bra att ha ett mål, trots att det är en resa rent ekonomiskt.

P.S Frun och jag delar på lådan...
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Menar du varför Rainer eller inte Reiner-låda? Eller varför just åtta platser? Just åtta hänger nog på att jag "måste" ha plats för en Explorer II m vit tavla, en Milgauss, en Sub och ev en Daytona. En DJ kan ju senare ge plats för en DD . Det är bra att ha ett mål, trots att det är en resa rent ekonomiskt.

P.S Frun och jag delar på lådan...
Aha! Då finns det alltså ett tydligt mål som egentligen bara lämnar en plats över för rådgivning. Inga dåliga pjäser du valt! Den sista platsen vill jag nominera åt en Explorer 36mm!:)
 

Depp-Erik

Cartier
En SKX007, en Casio F-91W, en Dieselklocka och en DW... Sen är du hemma.....

;)

En Globemaster, en Speedy, en Seamaster 300 master co-ax och en PO är vad jag hade skaffat om jag får drömma fritt.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En kronograf måste ju ändå stå högst upp på listan. Givet resten av innehållet i lådan så ligger väl en Daytona närmast men kan ju vara kul att variera sig lite, Vacheron overseas är en grym kronograf. Vintage speedy, kanske en vintage Zenith??
 
Topp